fredag 16 oktober 2009

The weekend!

Nu ar det helg. Jag ar fortfarande kvar pa jobbet, men det ar dags att ge sig av ganska snart. Imorse tog vi bara en bil, sa jag far snallt vanta tills Janne ar klar, men vi maste nog borja rora pa oss snart for att hinna till dagmamman.

Helgen ar fullspackad med aktiviteter:
- kolla pa ny bil
- stada
- inhandla element till studion dar mamma och pappa ska bo
- inhandla studiorenoveringsgrejer till studion som mamma och pappa ska hjalpa oss att gora iordning
- stor fest pa l'ecrin (http://www.ecrinplage.com ). Nagra kompisar har hyrt hela stallet och staller till med storkalas. Jag tror det ar 100 pers inbjudna och det blir skumpa, middag och party
- sondag ensam med skrutten, Janne ska spela golf och jag misstanker att sondagen kan bli lite tuff efter lordagens partaj...
- besoka marknaden och inhandla frukt och gronsaker infor veckan, samt laga veckans maltider till den lille

Jag tror inte att jag kommer ha sa mycket tid att vila, men det ar ju kul att det hander saker. Dessutom, som Janne sa imorse, "Vilken tur att din mamma och pappa kommer snart, sa vi kan fa lite semester..." Det blir lite mindre stressigt for oss om vi inte maste hamta Noah och hasta hem for att hinna med bad och matning innan det ar laggdags. Nasta vecka kanske vi kan fa komma hem till en nybadad bebis och till coh med hinna leka lite med honom innan klockan blir for mycket? Vi far se, vi vill ju inte ta slut pa morforaldrarna. De maste ju halla ett tag till!

Inga kommentarer: