onsdag 17 november 2010

Bortskamda ungar

Igar kom mamma och pappa. Jag finns inte mera. Janne finns inte mera. Nu finns bara Noah, mormor och morfar. Sa ar det, sa ligger det till. Det ar bara att inse och acceptera.

Nar jag hamtat Noah hos dagmamman (jag ville inte att mamma och pappa skulle gora det forsta dagen eftersom de inte traffats pa ett tag och jag ville inte att Noah skulle bli radd/blyg) sa for vi hem. Pa vagen upp fran trappen fran garaget sag jag en morfar som stod utanfor ytterdorren och vantade. Jag sa till Noah att ropa pa morfar - morfar ropade tillbaka och gissa om det blev fart. De sma benen gick som trumpinnar for att klattra upp for trappen sa fort som mojligt. Uppe pa gathojd slappte han min hand och sprang allt vad han kunde till morfars famn, sen mormor, sen morfar igen. "Mopfaaaa, mooomooo"!!! Lyckan var total.

Inne i lagenheten vantade ett gang presenter som oppnades glatt, med en koncentrationslangd pa ca 20 sekunder pa varje present. Sen "lasa". Sitta i knat, pa mormor, pa morfar. Mamma da? Inte, "veut pas" (vill inte) sa Noah nar jag fragade om han ville sitta hos mig. Middag - Noah delade glatt med sig skedar av soppan till mormor och morfar. Mamma da? Inte. Min bortskamda unge! Imorse borjade han smagrina nar vill skulle till dagmamman (det hander ALDRIG) och strackte upp de sma armarna mot morfar och sag bedjande pa honom "mooooopfaaaaa". Hade morfadern fatt valja hade nog skrutten fatt stanna hemma.

Jag fick ocksa presenter - under dagen hade Janne kopt en eBook till mig som jag kan ha pa flyget. Dessutom kan jag nu ladda ner bocker pa svenska nar jag ar trott pa att lasa pa franska/engelska. Skont!!! Det ar riktig avslappning att lasa pa svenska. Jag var lite neggo till eBook forst - kommer jag sakna att bladdra? Hur funkar det? Men nu kanns det helt ratt - en liten grej som inte vager nagonting istallet for ett lass med bocker for en semesterresa. Mycket bra!

Vi fick aven en jattefin adventsljusstake av foraldrarna, godis, dip-saser, svensk bearnaise och saklart vasterbottenost. MUMS! Ok, jag kanske ocksa ar lite bortskamd...

Idag skiner solen. Foraldrarna ar pa vandringsutflykt i Esterelbergen och jag kan tanka mig att det ar riktigt magnifikt - varmt och skont och med snokladda toppar lite langre bort. Sen ska de hamta Noah. Janne och jag aker och handlar mat sa det finns till hela hushallet ett par dagar framover.

Min eBook - har redan testat att ladda ner nagra bocker. The Art of War, Ego Woman...


Presentoppning
Skrutt tittar pa teve, mormor och morfar tittar pa skrutt
Mera presenter...

Inga kommentarer: