måndag 1 november 2010

Helgdag

Idag ar vi lediga - skont med langhelg!!! Jag har trots extradagen inte fatt sa varst mycket gjort, men det ar bra att ta igen sig ocksa. Har spenderat ganska stor del av tiden i horisontalt lage. Efter att ha haft stralande sol och klarbla himmel tis-fre forra veckan sa har det stortregnat, askat och haglat HELA helgen, idag inkluderat. Tydligen har solen bestamt sig for att titta fram igen imorgon... typiskt!

Vi har varit och tittat pa en lagenhet at Christiane. Den mitt i Cannes, jattenara Rue d'Antibes och ar bra, men ar i behov av en helrenovering, sa nu ar fragan - ska hon satsa pa det, eller leta efter nagot annat? Ingen latt fraga. Pa lordagen hann jag med att ga i nagra affarer. Det blev lite grejer till Noah och sen fyndade jag en kofta (det var ju halva priset) for manga euros och en svart handvaska (ocksa halva priset). Sa man kan i princip saga att jag tjanade massor pengar...

Igar var Severine har och at lunch och hangde med oss under dagen. JN och hon var sen ute och at pa kvallen.

Noah babblar konstant och ar en ganska envis liten rackare med hett temperament - ett nej = kasta sig pa magen pa golvet och ljudligt demonstrera sitt missnoje. 10 sekunder senare ar det skratt igen som tur ar. Konflikterna varar inte nagra langre stunder. Dessutom verkar han ha forstatt det har med omstallning till vintertid. Igar vaknade han kl 9 och idag halv nio. Det far val anses vara helt ok!

Nu ska vi ut och ga lite i rusket. Maste fa lite frisk luft och smabarnsbenen maste fa springa av sig.

Inga kommentarer: