måndag 15 november 2010

Maratonhelg

Mandag igen efter en maratonhelg. I fredags kvall kom Jonas & Reine for att springa maraton igar. Vi har spenderat helgen med att prata massor, ata och dricka gott. De resonerar sa att vin ar bra for uppladdning infor maraton - mycket sund installning tycker jag!

Lordagen bjod pa klarbla himmel och temperaturer runt 20 grader och vi promenerade en svang pa stan innan jag lamnade killarna at shopping och lunch.

Igar vaknade min lillkille kl 09.48. Da hade Janne och de andra redan sprungit i nastan tva timmar! Jag var ratt nojd over att jag fick sovmorgon. Efter frukost begav vi oss ner mot malomradet tillsammans med Nathalie och barnen for att se om vi kunde spana in vara killar. Den enda vi sag var Janne. Han var vid gott mod och lyckades utan alltfor stora svarigheter ta sig upp fran festivalhuset till dit vi bor. Han sprang pa 4.04 eller nagot sadant och var forhallandevis nojd (han hade satsat pa 4 timmar, sa det far val anses helt ok).

Efter hemkomst oppnades ol och champagne (killarna var ju tvungna att vatska upp!) och sen hade jag fixat en kvadratmeter lasagne som gick at till sista lilla smulan. Nathalie hade fixat en hallontarta som efterratt som det ocksa var ganska bra atgang pa.

Nar maten intagits slumrade maratonganget in en liten stund och efter att familjen begav sig hemat beslutade sig svenskarna for att ga ut och ta "en" ol. Jag foljde med pa en ol, men de blev kvar och inmundigade nagra till. De var i fin form nar de kom hem! Jag undrar hur det var att ga upp imorse. Eventuellt lite huvudvark? De hade gatt innan jag vaknade sa jag hann inte saga hejda, men jag tror de var nojda med sin vistelse.

Jag haller pa att skriva en Noah-ordlista at mamma och pappa som kommer imorgon. Mindre an en vecka kvar tills vi aker till Hong Kong!!!

Noahordlista hittills
Linda och jag pa afterwork i torsdags (aven om det var helgdag for mig...)
Jonas och Reine pa stan i lordags
Killarna fixade god mat i lordags kvall. I like!
Nagra maratonlopare. Hann inte fa upp kameran och ta pa Janne tyvarr.
Det var en och annan som skrattade nar Noah skrek "ALLEEEEEEEEZ" och hejade pa upploppet. En lopare gav till och med en high five at honom - oj vad nojd han blev!
Efter malgangen var det omojligt att hitta Janne. Det satt nagra trotta ben pa Croisetten...
Beloning - skumpa OCH ol. Varfor valja?
Reine & Fater
Janne
Jonas

2 kommentarer:

Julia sa...

Men åååh vilken söt lista, jag dör! Hoppas man får höra den live snart. Ha det underbart i Hong Kong, kram kram!!

Vive la France! sa...

vad gillar du min fonetiska skrift??? funkar den? kram till hela familjen saklart!