måndag 26 september 2011

Helg - en bildillustration

Fredag kvall:

Apero pa Sug’art med familjen Sakho. Noah och Marius lekte tillsammans och var overexalterade. Det var bilar, historier, juice och sang. Nar jag kom till Corinne ville inte Noah aka darifran eftersom Luc lovat att de skulle spela fussball, men nar jag sa att vi skulle traffa Marius sa kutade han till dorren, plockade upp sin ryggsack och ropade “auuu revoiiiir” till Corinne & Luc… Nar de bada smakillarna sen fick syn pa varandra blev det gladjetjut: “Nooaaaaahhh”, “Maaaaariuuuuus”. Ahh vad jag ar nojd att de gillar varandra!

 

Lordag:

Rugbytittande for killarna hemma hos oss/hos familjen Benhamou. Marianne, Cecile och jag + barnen gick till lekparken sa lange och sa blev det lite fika. Pa eftermiddagen hela familjen och klippte sig. Noah blev sa fin (Janne och jag ocksa saklart). Jag gjorde lite slingor ocksa. Sen gick Noah och jag pa stan en svang och kopte lite smaprylar. Janne at middag med Severine i Saint Tropez medan jag at hos grannarna.

 

Sondag:

Sovmorgon for min del, sen en svang via marknaden. Efter en liten siesta var vi pa cykeltur. Jag kan lova att det ar jobbigt med en kilometers uppforsbacke med en skrutt bakpa! Jag avslutade cykelturen med att simma 20 minuter i havet trots att det var molnigt. Igar bjod den lille pa konsert under siestan. “Har ar polisen som mitt i gatan star” ljod genom baby watchern och pa kvallen sjong han Hajsangen pa bade franska och svenska tills han somnade langt efter tio… “Mamma haj, pappa haj, Henrik haj, Asa haj, mormor och morfar haj” eftersom han markte att jag skrattade fortsatte han med “bilen haj” och “boken haj” allt for att slippa sluta ogonen.

 

Janne och jag avslutade helgen med salladsmiddag med allt det goda jag kopt pa marknaden. Lycka att det fanns tillrackligt aven for dagens lunch pa jobbet. Jag gjorde dessutom min egen ginger ale eftersom jag alltsedan jag var i NYC varit sugen pa farsk sadan. Mums!!!

Inga kommentarer: