torsdag 1 september 2011

Konsfordelning

Hemma i varmen och tillbaka i ekorrhjulet. Fast annu sa lange har vi ju hjalp pa hemmafronten – mamma och pappa hamtar Noah tidigare pa dagarna, lagar mat och badar honom innan vi kommer hem. Sen ater vi middag allihop tillsammans “allihopa ater” sager Noah lyckligt eftersom detta ar nagonting som vi har svart att hinna med nar vi jobbar och inte har hemhjalp.

 

I ovrigt sa imponerade han oss haromdagen nar han svarade pa kommentarer/fragor som stalldes pa engelska… ar det slumpen eller forstar han??? Han svarar numera “yeah” och “no” och sen vander han sig stolt till nagon av oss och sager “jag pjataj engelska”.

 

Igar var jag pa en videokonferens med en ny kund och insag aterigen att jag jobbar i en sjukt mansdominerad bransch. Vi var 15 personer och jag var den enda av kvinnligt kon. Jag hade svart att bestamma mig for om jag skulle bli skitforbannad for att det ar sa tydligt att man anstaller man eller smickrad for att jag blivit inbjuden till denna exklusiva skara. Jag tror att jag blev bade och. Eller ska jag vara optimistisk och bara tanka att det nog ar en slump att konsfordelningen var 14-1?

 

1 kommentar:

Johanna sa...

Kanner igen det dar med konsfordelningen. Jag ar nastan alltid ensam tjej! I mitt team arbetar typ 15 man och tva tjejer. Ar det sa har i Sverige ocksa?