tisdag 27 september 2011

Say what?

Sa igar nar vi kom hem lag ett paket till Noah i brevladan. Jag skulle kunna undra varfor, eftersom han varken har namnsdag eller fyller ar och jag ar saker pa att det inte var julafton, men svaret pa denna fraga ar enkelt: paketet kom fran morforaldrarna och det ar ju vida kant att morforaldrar inte behover nagon ursakt. Gissa om han blev glad nar han fick en Alfons Aberg-bok Lejonkungen pa dvd och tablettaskar. Vilken fest! Han ville inte sova nar vi la honom och trots att klockan var straxt efter nio stangde han inte sina ogon. Halv elva var det fortfarande liv i luckan. Jag tror han somnade vi 23 nagon gang.

 

Tillsammans med Noahs paket i brevladan lag ocksa ett kuvert adresserat till foraldrarna. Vi fick tva ars elrakning. Summan pa rakningen var densamma som kanske tva Singaporeresor, en halv Sydafrikaresa for tva (3 veckor all inclusive), eller en sprillans ny scooter, en mindre begagnad bil… Ja, ni forstar nog ungefar vilken summa vi snackar om har. De maste ju ha gjort fel??? Eller? Vi har ju knappt anvant ac:n sen vi flyttade in (forutom lite i juli forra aret och tre dagar i juni i ar). Vi har inte overkonsumerat el pa nagot vis mig veterligen.

 

Jag ar ganska upprord. Och snart fattig.

Inga kommentarer: