fredag 5 februari 2010

Antligen helg!

Oh vad skont med nagra dagar utan jobb! Idag har jag forvisso heller inte jobbat, men dagen forsvann anda pa ett kick. Jag vaknade och pysslade med den lille killen innan han for till dagmamman och sen somnade jag om och vaknade igen runt lunch. Efter att ha varit allmant seg ett bra tag tog jag min dusch, stadade ur badrumsskapet och skotbordet, liksom koksskapen och slutligen dammsog jag lagenheten. Det var mer an valbehovligt!

Jag har inte ont efter gardagens minioperationer, men det kanske beror pa smartstillande ocksa. Ska forsoka klara natten utan.

Imorgon ska vi forhoppningsvis traffa Nathalie, Fater & Leo och ata middag hos dem - mysigt! Sen insag vi nar Janne plockade iordning i Noahs rum forra helgen att vi maste kopa klader at honom. Han har nu vuxit ur massor av grejer och allt sitter nu ganska tajt pa den lilla runda kroppen. Tur att jag ska till London nasta vecka! Ska forsoka hinna med annu ett besok till Baby Gap och se om jag kan aterstalla ordningen i garderoben. Far nog ta med mig en stor resvaska sa att allt far plats pa hemvagen ocksa!

Pa kvallen nar jag hamtat Noah fran dagmamman gick vi over till grannarna och halsade pa. Eftersom Julia var pa vag i badet sa beslutade vi att det var en bra ide att de bada smattingarna badade tillsammans. Noah tyckte det var supermysigt - medan Julia gjorde sitt basta for att ignorera honom och sa blev hon saklart allmant missnojd nar han tog hennes leksaker. Men det gick forhallandevis smartfritt anda. Grannarna hade bjudit hem folk pa apero, sa jag stannade och tog ett glas vin innan det blev kris och jag var tvungen att ge den stackars utsvultna bebisen mat. Han hade full underhallning pa skype under maltiden (las morforaldrar som pratade och sjong "imse vimse spindel"...).

Nu ska jag nog ga och knyta mig. Jag har ju nastan varit uppe i tolv timmar!

Inga kommentarer: