fredag 26 februari 2010

Bonuskalkyl

Idag ar det fredag och solen skiiiiner!!! Sa skont, sa skont! Hittills har arbetsdagen gatt bra - jag fick tva stora projekt nar jag borjade for snart tva veckor sen och jag har pa nagot underligt vis lyckats fixa bada (jaa, det ar val inte helt klart annu, men ett har hamnat hos RnD och det andra har gatt tillbaka till kunden) sa jag kanner mig forhallandevis nojd.

Jobbmassigt har det aven hant en del pa bonusfronten - jag fick en harlig bonus som kommer utbetalas i februari. Det var bara det att de misstagit sig och raknat med att jag jobbat hela forra aret, sa de kommer dra av en ganska rejal del av marslonen. Jag tycker inte att de ska fa gora det. Om de gor misstag pa runt 3-4 000 EUR sa tycker jag att de ska sta for det och inte bara sen komma och andra sig! Jag fick inget direkt gehor for mitt klagomal. Men jag far ju behalla en liten del av bonusen iallafall och det ar ju inte sa dumt.

Imorgon ska Janne spela golf medan jag ska fara till Antibes och traffa Linda & Max (Max ar fem manader aldre an Noah) och Emelie & Eva (Eva ar nu 3 manader gammal) pa playdate. Det ska bli supermysigt! Linda och jag forsoker fa vara soner att bli bra vanner sa att de sen kan traffas och leka pa svenska. Just nu ar det mest DADADA.

Igar nar jag hamtade Noah var han pa uselt humor. Dessutom hade han slagit en av forestandarna pa lekstunden han varit. Han protesterar hogljutt nar vi sager nej och kastar grejer omkring sig nar han blir arg (det galler att se upp). Nar jag plockade upp honom ur badkaret sa passade han aven pa att ge mig en liten snyting och jag blir sa arg och ledsen! Jag forstar val att han forsoker testa oss och de granser vi satter upp, men jag VILL INTE ha ett barn som slass! Dessutom trodde jag att detta trotsande skulle komma lite senare och inte redan nu! Jag hoppas att det gar over igen fort, for sen kommer ju trotsaldrar och annat ocksa. Antar dock att detta bara ar borjan... tyvarr...

Nedan en film fran morgonen - Noah gar och dansar samtidigt, han har som ni ser inte lart sig att svanga annu... (jag ar RATT trott pa musiken/ljuden som denna leksak ger ifran sig).

Inga kommentarer: