söndag 28 februari 2010

9.15

Inatt var det "Jannes natt" och jag antar att jag borde gladjas at det faktum att Noah sov som en stock fran nio till kvar over nio imorse... men jag maste erkanna att jag ar lite bitter med tanke pa "min" natt. Well, jag har nog nagra upp pa Janne sa att det ar ok.

Nar jag vaknade till liv vid tiotiden imorse kom Janne och Noah och gosade med mig (nar man fragar om Noah vill gosa sa lagger han sitt lilla huvud mot brostet och kramas med handerna, det ar sa mysigt) och sa att de tankte ge sig ut och springa. Jag hade verkligen ingen lust, men konstaterade att jag nog trots allt borde folja med. Sagt och gjort, efter frukost och pakladning sa bar det av till Palm Beach dar vi joggade runt halvon och tog en svang i hamnen. Idag var det jobbigt! Nar vi kom tillbaka till bilen kom en kollega cyklandes och sag sista spurten. Snacka om att jag var nojd med tajmingen. Mycket bra! Han kommer forhoppningsvis sprida hur utomordentligt sportiga vi ar pa sondagsformiddagen. Jag behover ju inte beratta for honom att redan vid hemkomsten fran springturen borjade jag fa traningsvark.

Pa eftermiddagen har jag tagit det lugnt - last, tvattat lite klader och plockat iordning och nu ar det hockeyfinalen i OS pa teve, sa jag slokikar lite pa den och kanner att jag nog ska ga och lagga mig snart. Det hade varit sa oandligt mycket mer intressant om Sverige hade varit i finalen och om kommentatorerna inte behovt forklara for fransoserna vad "icing" betyder, eller beratta att det faktiskt ar tillatet att tacklas... hockey ar inte direkt nagon nationalsport i detta land, det ar ett som ar sakert.

Inga kommentarer: