lördag 20 februari 2010

Solen ar tillbaka

Sitter och vantar pa att Janne ska komma hem fran sin loprunda (han drog for att traffa Fater for ca tva timmar sen, sa antingen kommer han snart, eller sa har han drabbats av kramp eller annat). Noah sover sa gott, sa gott sedan tva timmar tillbaka. Jag borjar nastan tro att han ar krasslig... det ar liksom sa lugnt och jag ar inte van vid det.

Imorse vaknade den lille halv sju och jag bara undrar - vet han att det ar helg och vi vill sova, for de senaste tva veckorna har han slagit upp sina bla framat atta pa morgonen pa veckodagarna och betydligt tidigare pa helgerna... Knappskrutt!

Ikvall ska vi till Marianne, Marc & Julia och ata ostfondue. MUMS!!! Jag sa for nagra dagar sen till Marianne att jag dromde om ostfonduen som Marc lagade i Val d'Isere for ca tva ar sen och vips sa blev vi inbjudna pa middag. Mycket praktiskt!

Vi har under dagen varit ute och promenerat i solskenet, jag och Noah. Janne kopte en ny barnvagn som ar lite mindre och lattare, som vi kan ta med oss nar vi reser, sa vi provkorde den. Jag skrattade lite for mig sjalv nar jag insag att Noahs outfit matchade barnvagnens farger exakt och folk skrattade nar vi var ute och gick eftersom jag tagit pa Noah en skidmask for att skydda de sma ogonen mot solen. Solglasogonen aker av fortare an kvickt, men skidmasken fick sitta kvar.

1 kommentar:

marika sa...

Låter skönt att promenera i solskenet med mimosan knalligt gul! Här har vi -24 och ännu mera snö.. Ingen lokaltrafik som fungerar och solen strålar ikapp med allas röda näsor som står och hoppar på perrongerna och hoppas på ett endaste litet pendeltåg med plats. ;)
Men visst tusan är det vackert med vit gnistrande snö? Om man bara slapp ha tider att passa..