lördag 19 juni 2010

Bilder fran Sauvain - del 1

Jag har tagit sa mycket bilder under veckan i Sauvain att jag lagger upp en del idag och en del vid senare tillfalle (imorgon?)

Vi har som jag skrivit innan haft nagra regniga men skona dagar pa landet, men nu ar vi hemma igen.

Jag har konstaterat att Noah ar ett nattdjur. I forrgar natt kunde jag inte sova for jag horde nagot som krafsade i taket. Eftersom jag lider av en stor rattfobi var jag radd att det var en ratta och som dessutom var hungrig och saledes skulle ata upp mitt barn (logiskt tankade vid ett pa natten). Jag fick Janne att ga och hamta Noah for att han skulle sova med oss. Det ville han inte. Han ville leka. Vi vyssjade, sjong vaggvisor, skedade och gosade med honom. Han snurrade som en propeller och skrattade i sangen. Sen hittade han sin baby watcher som han knappade pa tills han lyckades fa igang vaggvisor pa den att dansa till. Da kande jag att det dar med rattorna kanske inte var sa allvarligt anda. Noah fick aka tillbaka in i sitt rum, rattor eller inte.

Pa vagen hem var det aterigen party for den lille. Han var i toppform och somnade forst vid 23. Men han sover ju lange om morgnarna nu ocksa (vaknar vid 10) sa det ar ok.

Inatt nar vi kom hem upptackte vi sma blasor i haret pa Noah. Han har fatt vattkoppor till slut. Han har nog en lindrigare variant, for det ar ingen feber och totalt 5-6 utslag. Det kanske blir flera, men det har inte blivit nagra flera sen igar, sa det kanske bara blir sahar. Tyvarr innebar ju det att han kanske inte ar immun mot framtida epidemier, men det far vi val ta som det kommer.

Nu ska vi ata lite lunch och sen blir det nog en promenad i solen. Det ar inget vidare vader har (vaxlande molnighet), men det ar iallafall varmt.

Noah hade plockat blommor at mig forsta morgonen nar jag vaknade.
Janne och Noah i dimman pa promenad
La famille
Gront ar skont
Nere vid an
Noah ar fascinerad av vattnet
En drake i vattnet
Strike a pose
I osregnet pa vagen hem
Noahs tjocka kompis
Noah var sommelier. Jag tycker han har talang. Det var han som valde vinet.
Vi har ritat massor

Inga kommentarer: