onsdag 16 juni 2010

Semester pa riktigt

Nu har vi semester pa riktigt. Vi har inte nagra tider, inga masten. Vi bara hanger och har det bra.

Jag var latt missnojd imorse (inatt) kl 05.50 nar Noah borjade "dada". Jag laste min braiga bok till kvart over tva igar natt... Smart? Vi hamtade in Noah till var sang och han somnade om till kvart i atta. Jag var fortfarande missnojd eftersom han senaste tiden vaknat forst vid nio. Janne sa "Karin, det har ar normal vakningstid for en bebis". Det var min tur att ga upp, men Janne konstaterade att dagen skulle bli trevligare om han tog morgonpasset, sa jag fick sova till tio. :-)

Vi har idag ritat en massa. Riktiga konstverk. Och pa eftermiddagen nar Janne vilat var det uppehall i regnandet sa vi tog lillen i "ryggsacken" och gick pa upptacksfard till an. Halvvags borjade det stortregna igen, men det var harligt anda. Sa gront, massa blommor overallt - kanns lite som "hemma" i Sverige.

En kvart efter hemkomsten borjade solen skina.

Nu har vi atit en supergod middag och druckit ett riktigt gott vin som vi hittade i vinkallaren. En Crozes Hermitage 2004. En skon onsdag, om an sa annorlunda for en vecka sen da det var skumpa i goda vanners lag pa en yacht. Skilda varldar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bästa av två världar. Ni ser ut att ha det så bra. Längtar tills vi kan komma och hälsa på nästa gång. Vore väldigt kul att få se landstället också och hur det går med alls era studior. Tur att du har bloggen så vi får vara med litegrann.
Krama the cruses