tisdag 15 juni 2010

I Sauvain

Igar kvall bar det av mot sommarhuset i Sauvain, utanfor Boen, utanfor Montbrison, utanfor Saint Etienne. Mitt i ingenstans alltsa.

Vi packade in ett trott barn i bilen och tankte att han skulle sova. Han somnade halv tio efter en timmes akande, sen vaknade han vid midnatt da det var chaufforsbyte och var vaken tills vi anlande klockan 3 pa natten - det ar mitt barn. Han var i toppform en partynattuggla, pratade och skrattade, tittade och sa "papaaaa, papaaa" och sen "mamma, mamma" anda tills jag fragade vem som ar snyggast i varlden. Da svarade han "tata". Vem ar det? Det kan vara Asa, for moster heter tante pa franska och manga sager "tata". Jag ska jobba vidare pa att han ska svara mamma.

Det var skitjobbigt att kora, riktigt skyfall.

Nar vi kom fram till det fina, men kalla och ostadade huset var vi tvungna att sopa av, montera ihop en IKEA barnsang och badda. Jag madde illa for jag var sa trott nar vi somnade runt halv fem. Klockan nio vaknade Noah och kvittrade (kanske inte ar mitt barn trots allt?). Jag gick INTE upp...

Janne och Noah tog en langpromenad, matade kossor, tittade pa vattenfall och sag ett radjur.

Under dagen har det mest regnat, men vi har storstadat, sovit lang middag och atit gott, sa livet ar ganska harligt.

Kort nedan - jag lyckades kolla lite pa matchen i bilen med hjalp av var barbara dvdspelare med digital tevefunktion.

Noah halsar pa sina kompisar kossorna - Muuuu sa han nar han fick syn pa dem. Som en riktig bondpojk.

Inga kommentarer: