onsdag 9 juni 2010

Mysigt

Ah vad mysigt vi har det just nu! Det ar varmt och skont, Henrik & Asa ar har. Semestern borjar imorgon. Ikvall ska vi pa party pa en lyxyacht. En vanlig dag pa rivieran helt enkelt (well... kanske inte, men det kandes ratt att skriva sa).

Igar efter jobbet for vi hem, jag stoppade Noah i badet och Henrik lekte med honom sa det blev apero hos grannen for mig och Janne, sedan lagade Henrik & Asa mumsig mat - merguez och taboule med sallad till. Supergott! Sen gick vi upp till grannens terrass igen och satt och pratade lite.

Jag ar ganska trott idag efter tva sena kvallar i rad... och ikvall lar det ju inte direkt bli tidigt heller. Det ska bli superkul (tror jag)! Vi har bokat Laura som barnvakt, ska aka hem ganska tidigt och gora oss redo for kvallens kalas. Hoppas lite pa att det blir gratis skumpa och bra musik. Annars far vi helt enkelt ga vidare till nagon restaurang/bar. Tydligen sa har de sprackt budgeten redan och det kommer bli langt fler gaster an vad som var tankt fran borjan. Enda nackdelen ar att de tva batarna dar festen ska aga rum inte ligger bredvid varandra i hamnen... men det kan vi sta ut med.

Idag ar sista arbetsdagen pa ett tag. Misstanker att jag kommer behova ha lite koll under semestern, men internet lar jag inte ha tillgang till fran och med mandag kvall da vi aker till Sauvain for att hanga lite pa landet.

1 kommentar:

Julia sa...

Vad härligt ni verkar ha det och vilka mysiga gäster. Blir väldigt sugen på att komma ned nu och äta en massa meguez i ett klimat som är varmare än 12 grader och regn... Men snart så! Kram till er alla!