fredag 16 juli 2010

Definitionen av svalare

Som jag skrev till Henrik idag "Imorse var det lite svalare ute". Svalare kanske inte egentligen ar ordet man forst kommer att tanka pa nar termometern visar 28 grader pa morgonen, men det kandes lite mindre hett och fuktigt nar jag gick till bilen for att aka till jobbet.

Nu ar Jannes mamma, Christiane, hos oss. Noah tycker jattemycket om henne och hade pratat om "mami" (mormor eller farmor) hos Corinne igar. Det hander sa mycket med den lille just nu och igar fick jag det bekraftat - han ar en Engstrom. Ordet "bada" kom over hans lappar som kanske ord nr 3 och det kan ju bara innebara att Engstromgenerna ar ganska narvarande.

Nu har vi haft lunchBBQ pa jobbet och jag skulle helst av allt vilja ta mig en liten siesta i skuggan. Istallet blir det jobb nagra timmar till innan det ar HEEEEELG.

Noah laser hogt for farmor
Nya favvoleken - kast med liten skrutt. Man kan halla pa och kasta den lille i princip hur lange som helst. Efter varje gang sager han "coco" for "encore" = igen.


1 kommentar:

Henrik Engström sa...

Det känns bra att ni har touren i bakgrunden så han får cykelintresset från barnsben! :-)