måndag 5 juli 2010

Sommartider

Vi har haft en harlig och utmattande helg. Det ar varmt nu (termometerna ar konstant over 30 grader) och vi har lyckats fa igang AC:n som tur ar. Noah gar konstant omkring naken eller halvnaken for han svettas massor. Vi var lite oroliga infor onsdagens besok nar vi inte lyckades satta igang AC:n i studion dar familjen Hogfeldt ska bo. Det var 39 grader... Janne fixade dock till slut och tur ar val det. Annars hade vi haft latt grillade inneboende. Jag klagar inte dock!!!

I fredags blev det lugnt efter en sen middag i torsdags. Noah har sovit daligt om natterna och har haft lite feber. Kanske ar det pg a varmen ocksa?

Pa lordagen fick han forst en liten hast av sin fadder Marianne (se nedan) och sen kunde vi inte lata bli att kopa en trehjuling med handtag darbak at honom. Inget bortskamt det har barnet.

Pa kvallen hade vi barnvakt och akte pa en stor fest. Jag dansade galet mycket och hade superkul. Sa kul att en tjej kom fram och fragade (pa allvar) "Vad har du tagit??? Har du lite at mig ocksa?". Nar jag fragade vad hon menade insisterade hon "Men, du vet, jag vill ocksa ha lite...". Slutligen konstaterade jag att hon formodligen pratade om illegala, kemiska substanser. Jag var ju bara mig sjalv, inte behover jag knark for det!

Igar var jag desto mindre livad... det blev bade sovmorgon och en liten vila pa dagen. Jag hann ocksa med att laga mat infor veckan at Noah, vara i lekparken och hanga pa terrassen sa att Noah fick plaska i sin minipool.

Galopp, galopp
Jag och Afida som bor precis bredvid oss pa Sjovagen
Partyfolk
Dans
Samy & jag
Xavier, Greg & JN (som synes var det gaaaanska varmt)
Framtida vinnare av Tour de France?Man kan saga att det blir ganska blott runtomkring nar han plaskar...


1 kommentar:

Julia sa...

Vi är också mycket tacksamma över fungerande AC...

Alldeles nyss tog Nadia min telefon och när jag ville ha tillbaka den: "Men jag måste ju ringa Noah!" :-)

Ses snart, kram!