tisdag 29 september 2009

Eluttagens fortrollning

Imorgon far jag till London. Det ska bli sa HIMLA kul! Jag har lyckats forhandla till mig tva natter borta fran min kille och den lille. Jag hoppas att de klarar det galant (det ar jag overtygad om).

Noah har sovit hela natten de senaste tva natterna efter lordagsnattens debakel. Tva sma bissingstumpar pryder nu hans overkake. Det ar sa sott, sa sott! I ovrigt har han fortfarande inte forstatt att han ska stalla sig pa knana for att krypa. Han fortsatter sitt alande och det gar med en rasande fart. Jag larde mig visst aldrig krypa nar jag var liten, sa det ar val mojligt att han gar i sin mammas fotspar fran annorlunda forflyttningssatt direkt till gaende? Well, han ar ju fortfarande lite, sa det far val tiden utvisa.

Han nyaste intresse ar elkontakter. Jag forstar inte hur han kan vara sa attraherad av dem! Sa fort man lagger honom pa ett golv gar huvudet runt 360 grader for att spana in vart narmaste eluttag befinner sig - sen ar det attackfart som galler. Vi forsoker att lata stranga och saga "NEJ"! och titta pa honom utan att skratta. Han vander sig om nar han hor oss, oppnar ogonen lite extra och sen brister han ut i ett STOOORT leende. Hmmm. Var stranghet far visst inte avsedd effekt. Dock har jag lyckats fa honom att vanda nagon gang nu, sa med lite envishet ska vi nog vinna over eluttagens fortrollning.

Nu ska jag jobba lite till. Har en presentation om min avdelning for en kund om nagon timme, sa det ar val bast att jag forbereder mig lite!

PS. Idag 28 grader i skuggan. DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Joppis längtar efter noah massor.
du måste försöka få en till en bild på bissingarna.
hälsa london.

kram kram