onsdag 2 september 2009

Ska det vara sahar nu?

Jag antar att det inte kommer vara sahar med tanke pa att vi har hjalp av morforaldrarna... men det kanns tufft trots det!

N = Noah
K = Karin
J = Janne

05.50
N: UUUAAAH (Janne stoppar i napp)
06.00
N: dadadgaga... (= jag vill inte sova, jag vill leka nu!)
J: Ska du eller jag ga?
K: Du!

07.00 - J: Jag maste fa sova lite till! Nu far du ga upp!
K: Uuhhhh (= jag vill ju sooova, fattar ni inte det?)

08.30
K: Janne, dags for dig att ga upp nu. Jag lamnar Noah till morforaldrarna

09.00 Pa jobbet!
18.45 Hemkomst.

19.00
N:uuuaahh (jag ar trott).
J: Jag mar inget bra (grinig)
K: Badar Noah, lagger Noah, lagar mat, uppdaterar blogg - laggdags.
J: Tar du Noah inatt om han vaknar? Jag mar verkligen inget bra!
K: ok... (= helst inte, men jag antar att jag inte har nagot val)

I ovrigt har allt gatt bra. Noah presterade hos dagmamman och hann bade med caca och att sova nastan hela tiden. Morforaldrarna jobbar och sliter, dels med den lille, dels med gardinupplaggning och annat pyssel och saklart spackling, satta lister och fogar etc. Jag ar radd att de kommer ta ut sig och forsoker uppmana till lite avbrott, men utan nagon vidare success. Jag far ge dem helledigt pa sondag och skamma bort dem. Forslag pa bortskamning emottages garna.

Inga kommentarer: