söndag 27 september 2009

Forkyld skrutt, magsjuk mamma

Noah har drabbats av sin forsta forkylning... och detta infoll naturligtvis samtidigt som min magsjuka som inte vill ge med sig. Varken han eller jag har feber, men ingen av oss ar pa topp. Efter en natt med skrik och grat (fran Noahs sida) och ett orakneligt antal toalettbesok (fran min sida) blev det uppstigning kl 8 nar pappan gav sig av for att spela golf... Under Noahs formiddagssiesta lyckades jag stjala till mig ytterligare nagra minuters somn. Jag har till och med lyckats fa ner en misosoppa idag. Alla tankar pa mat gor mig fortfarande illamaende. Undrar om allt beror pa den da elandiga lunchen jag bestallde? Ar fornarvarande i viktklassen under vad jag var nar jag blev med barn, men det ar nog mest pa grund av vatskebrist.

Pa eftermiddagen madde vi bada battre och gick ner still stranden en svang. Pappan anslot sig till oss och sen gick vi en svang pa stan. Val hemma fixade vi iordning lite, sen kom Nathalie och Fater. Vi hade planerat att ga ut och ata med dem ikvall, men var barnvakt var inte ledig och dessutom hade jag nog inte kunnat ata anda, sa Janne foljde med dem och jag stannade aterigen hemma. Noah somnade sent efter mycket vaggande och vaknade igen vid kvart over elva. Han vagrar ga och lagga sig igen och skriker hogt sa fort man satter sig ner. Det ser ut att bli en ganska pafrestande natt. Janne ar iallafall hemma igen nu och ska ta forsta vakan.

Kan vi bara sudda ut och borja om helgen igen???

Nagra bilder fran dagen nedan;
Lek pa stranden
Gos pa stranden
Pa pappas axlar
Havsutsikt

Inga kommentarer: