måndag 21 september 2009

Mandag

Sitter pa jobbet och har precis atit lunch i solen som jag nastan trodde att jag aldrig mer skulle fa se efter helgens ovader. Det har regnat och blixtrat utan dess like, som om nagon hade monterat ett enormt stroboskop just ovanfor vara huvuden. Eller kanske som nar man befinner sig i mitten av en hord av paparazzis och heter typ Britney Spears. Om ni klickar pa lanken ser ni en video som spelats in precis nedanfor dar vi bor. Kolla hur bilarna ligger och flyter omkring!!! Till saken hor att parkeringen dar de stod ar precis nybyggd... undrar hur de tankte nar de byggde den?

http://ma-tvideo.france3.fr/video/iLyROoafMoiq.html

Helgen har varit helt ok. I lordags kom en kollega, Cecile, och hennes man, Youssouf, och deras lille Marius pa lunch. Marius ar exakt en manad aldre an Noah och sadar sot som bara "cafe au lait"-bebisar kan vara. Jag hade forberett babylunch och de at bada tva med god aptit innan vi lade dem pa lekmattan tillsammans. Marius ar mycket storre och envisades med att klattra pa Noah som mest sag forvanad ut och skrattade sa fort man tittade at hans hall. Vi hade supertrevligt och de stannade till sent pa eftermiddagen. Pa kvallen gick vi over till grannarna som bjod pa apero - och som vanligt blev aperon till middag. Najs!

Natten till sondagen var inget vidare. Noah vaknade 00.30, 01.30, 02.20, 02.30, 02.45, 04.00, 06.00... jag kan erkanna att jag inte var nagon happy camper. Han var gnallig hela dagen igar och svar att lagga igar kvall och sa imorse nar jag hamtade honom (efter att han sovit myyyycket battre) sa tittade en liten bissing fram i overkaken. Han hade val haft ont den lille goingen!

Jag har sa manga kort jag vill lagga upp, men kamerakabeln ar aterigen forsvunnen... Ska satta Janne pa jakt ikvall tror jag.

Inga kommentarer: