onsdag 24 mars 2010

Nael

Igar morse (23/3) kom lille Nael - Nathalie och Faters lille pojke. Nar det val satte igang hade det tagit bara tva timmar och jag pratade med Nathalie straxt efter att hon kommit till sitt rum pa kliniken. Hon verkade vid gott mod, men var inte helt nojd over att de inte hunnit satta epidural... Imorgon ska jag aka till kliniken och halsa pa dem! Jag laaaaangtar! Det ar en normal bebis (51 cm och 3.6 kg), men fransoserna tycker saklart att han ar stor. De flesta foder ju sma minigrejer har.

Igar kvall kande jag att nu ar verkligen varen har. Ni vet nar man oppnar bildorren och varmen liksom blaser ut fran bilen. Det hande och jag log. Jag antar att jag kommer tycka det ar mindre mysigt om nagra manader och jag kommer langta efter att inte vara klibbig hela tiden.

Idag ska jag ut och springa pa lunchen. Forsoker motivera mig lite. Noah var lite grinig imorse (skitunge) och Janne ligger kvar i sangen for han kanner sig inte riktigt frisk. Typiskt eftersom vi ikvall har fixat barnvakt och ska ut och ata med Fater (och kanske ta ett glas champagne for att fira nedkomsten av lille Nael). Hoppas Janne kryar pa sig, for det var lange sen vi var ute nu. Vi "glommer" liksom att fixa barnvakt om det inte ar nagot alldeles speciellt. Det behover ju inte vara sa och jag ska forsoka vara lite battre pa att fixa lite "vardagslyx".

Inga kommentarer: