söndag 7 mars 2010

Skidhelg - en bildberattelse

I fredags eftermiddag tog vi den fullpackade bilen och for mot Valberg. Noah sov nastan hela vagen och trots kringelikrokvagar var han inte magsjuk, tack och lov! Vara kollegor hade inte samma tur och fick gora ett stadstopp under ditresan...
Vagen upp till Alperna ar sa fantastiskt vacker. Det ar svart att fanga det pa bild, men man kanske kan ana det anda?
Frukost pa lordagsmorgonen. Noah sov till klockan atta och eftersom vi var bokade i forsta frukostsittningen fick Janne kuta ner och hamta upp lite rester at oss da vi inte hann i tid.
Jag overtalade Janne att det var en bra ide att jag skulle aka pa lordagsmorgonen. Jag tittade ut fran lagenheten pa de nypistade, nastan helt tomma pisterna och langtade ut.
- 2 grader och stralande solsken, vindstilla. Helt perfekt! Utsikt fran lagenheten pa lordagsmorgonen nar vi vaknade.
Utsikt fran terrassen pa lagenheten. Helt ok faktiskt...
Pa eftermiddagen var det Jannes tur att aka. Nar Noah sovit middag sa gick vi ut och akte lite pulka. Han sa inte sa mycket, satt helt stilla och smalog nar det gick fort i den lilla backen.
Vi tittar pa nar nagra kollegor aker pulka med sina barn. Mycket fascinerande tyckte Noah

Nar vi kom tillbaka till lagenheten satt Roshana pa deras terrass och laste, tog ett glas vin och bara hade det bra.
Pa kvallen var vi och at tillsammans med kollegorna. Noah hade grym succe och inte mindre an sex tjejer stod runt honom nar han lekte med sin Arsenalboll. En annan kollega forsokte uppmuntra sin femarige son att forsoka bryta monopolet pa tjejerna, men saklart sa lyckades inte detta.
Skrutten blev lite trott av att vara sa uppvaktad och omsvarmad, sa jag gick hem med honom vid niotiden...
... som tur ar bodde Roshana och Alex straxt under var lagenhet och eftersom vinflaskorna borjade sina pa restaurangen sa beslutade sig de, Janne och Anthony for att fortsatta i deras lagenhet. Jag gjorde dem saledes sallskap. Vi hade tackning med baby phone.
Idag var vadret lite samre, men det blev lite skidor och en promenad innan hemfarden.
Under tiden som Janne och jag packade upp och fixade sa blev det helt tyst. Noah var pa sitt rum och lekte... Man skulle val kunna saga att han ocksa packade upp, fast sant som kanske egentligen inte behovde packas upp da.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut.
Och vilken urtjusig skidmössa du har måste jag säga ; ).

Åsa Mårtensson sa...

looooovely!!

Julia sa...

Härligt att ni också får känna av lite påbylsande och pulkaåkning. Måste vara nästan precis som i Vasaparken, inte sant?! ;-)

Vive la France! sa...

ja, visst ar min skidmossa GRYM? en van har givit den till mig :-)

och ja, jag tror det var ungefar som vasaparken... noah ser nog ingen skillnad iallafall!