lördag 29 augusti 2009

26.5 grader

Klockan ar straxt efter midnatt och det ar just nu 26.5 grader ute enligt bilen. Vi har precis kommit hem efter en harlig middag (pa Pastis for de som kanner till vara hemtrakter).

Dagen har varit mycket bra aven om vi egentligen inte gjort sa mycket. Imorse kvart i sju gick Janne upp och lekte med Noah. Vid halv nio tog morforaldrarna over och uppeholl honom tills vi vaknade till liv igen med en langpromenad, bad i havet och lek saklart.

Efter lunch akte Janne och jag till ett byggvaruhus for att inforskaffa diverse saker till lagenheten - daribland en konstruktion for att hindra den lille skrutten fran att attackera trappen och eluttag som numera tillhor hans favoritsaker... Aven om han inte kryper pa riktigt annu sa gar det undan nar han alar sig fram och eluttag och sladdar ar det basta han vet att stoppa i munnen. Inte sa bra tycker vi.

Efter en promenad pa eftermiddagen lamnade jag over laggningen till mamma, medan pappa kollade in Sjachtar Donesk - Barcelona (jag tror han ar nojd over att vi har Canal +). Imorgon ar det lordag och Manchester United - Arsenal. Det blir mycket fotboll!

Sjalv borjar jag fundera en del over jobbet. Bara 3 dagar kvar tills jag ar ater pa kontoret. Jag har efter lite overtalning lovat att ta over Education Manager-rollen i 6-8 veckor eftersom de inte lyckats hitta nagon bra ersattare. Jag har sagt att jag verkligen gor det for att var schysst och inte for att jag vill. Jag hoppas verkligen att de haller tidsschemat de sagt och att det inte blir langre an sa!

Inga kommentarer: