tisdag 11 augusti 2009

Nytt jobb!!!

Idag har jag pratat med tva av de hoga cheferna pa foretaget - det forsta samtalet var ytterst angenamt eftersom han som ringde erbjod mig en tjanst som jag VERKLIGEN vill ha istallet for att bli head of education. TJOHOOOO!

Det andra samtalet var lite mindre angenamt eftersom det var den chefen som ville att jag skulle bli head of education som ringde. Han tyckte inte alls att det var nagon bra ide att jag borjar jobba med product management. Men det var val ganska vantat. Dessutom blev jag lite lack eftersom han tidigare nar han ringt och overtalat mig att ta education-jobbet sa att det INTE var for att jag skulle ge trainings sjalv, utan for att jag skulle leda teamet. Idag nar han ringde sa han "det blir ju lite svart eftersom da har vi annu farre i teamet som kan ge training. Skulle du kunna tanka dig att ge lite training anda?". Lite motsagelsefullt tycker jag!

Imorgon maste jag ringa och meddela han som skulle blivit min narmsta chef att jag tackat ja till ett annat erbjudande. Jag skulle tro att han kommer bli lite besviken, men a andra sidan sa maste man ju folja sitt hjarta och gora det man sjalv helst vill - inte sant?

Godnatt!

1 kommentar:

marika sa...

Åh vad spännande och roligt med en ny tjänst. Och självklart ska du välja det DU helst vill göra! De där cheferna har betalt för att lösa problem med folk ska du se ;) Grattis!