onsdag 5 augusti 2009

Talamod

Klockan visade kvart over fem. I Noahs rum fanns en klarvaken bebis (dada hiiiii gaga) och en trott mamma. Fy vilken borjan pa dagen. Jag tog in bebben i vart rum for att ge honom lite mat och sen fa honom att somna om. Trodde jag ja. Noahs planer skilde sig vasentligt fran mina. Leka, inte sova, tankte han. Jag vann dock slaget (entragen vinner till slut) vid straxt fore sju, nastintill lipfardig. Det galler att ha talamod, nagot som jag forsoker ova upp och som jag kanner att just inom det omradet kan forbattringar faktiskt goras.

Vid nio ville han aterigen att vi skulle ga upp, men jag viftade lite med fingrarna framfor hans lilla ansikte sa att han holl sig nojd och jag kunde ha ogonen stangda ytterligare en halvtimme.

Till frukost kom Asa med nyinkopt croissant och en baguette - mums! Noah var pa daligt humor (grinig) och jag likasa. Jag antar att han var trott... precis som jag.

Vi gick till Riviera beach dar vi motte upp Henrik & Asa. Noah sov en stund sa att jag hann ga igenom en halv skvallertidning. Vid lunchen bjod agarna oss pa champagne eftersom vi ar sadana fantastiska kunder. Nagot ska man val ha for att man ar stammis! Noah somnade igen efter lite mat, men beslutade sig for att en halvtimmes somn rackte, sa jag packade ihop vart pick och pack och gick hem. Han var aterigen grinig och allmant jobbig och jag var mindre nojd. Jag undrar vem som var honan och vem som var agget - las vem som var grinig forst - jag eller Noah.

Efter lite bad i poolen, hang med studiogasterna och bad for Noahs del blev han trott och somnade snallt. Janne kom hem och fixade mat och sen avslutade vi med lite prat pa terrassen.

Hoppas, hoppas att Noah inte vaknar vid samma tid imorgon!

Gratis champagne ar ALLTID gott!
Noah ville garna smaka, men han far vanta nagot ar iallafall...
Vem har finast tunga?
Klarbla himmel - vilken dag vi har haft. Det ar sallan himlen ar sahar klarbla under sommaren har eftersom det ofta blir lite disigt. Idag sag vi Esterelbergen perfekt.

Inga kommentarer: