söndag 30 augusti 2009

Snart...

borjar jag jobba! EN endaste, ynka liten dag tills jag borjar jobba efter atta manaders mammaledighet. Det kanns... sadar. Forst kandes det jattebra (nar jag trodde att jag skulle ha kvar min gamla post), sen jattedaligt (nar jag blev "tvingad" att bli chef for Education), sen jattebra (nar jag blev erbjuden en post som Product manager) och nu sadar, nar jag fortfarande har posten som Product Manager i framtiden, men har lovat att ta over Education i 6-8 veckor. Jag ar radd att dessa veckor blir till manader... men jag ska forsoka fa skriftligt pa att sa inte ar fallet!

Dagen har varit superbra. Janne tog Noah pa morgonen och jag sov ganska lange. Nar han drog ivag och cyklade med Fater fixade jag mat at Noah och forberedde saker (med lite hjalp av foraldrarna), innan vi for till Nathalies och Faters hus och at lunch och hangde vid poolen. Leo hade en gammal vatdrakt som han lanade ut till Noah och fran att ha varit lite skeptisk till vattnet (for kallt) tyckte han att livet i poolen var harliga tider. (se nedan)

Imorgon ska vi till dagmamman, jag och den lille, och borja inskolningen. Forsta dagen stannar vi bada tva och bara en halvtimme, sa det kan nog bli bra.

Ovrig information: Som bekant ska vi kopa annu en studio och sa smaningom integrera den i var lagenhet. Det var overenskommet att sjalva overlamning av pengar och nyckel skulle ske pa fredag. Igar fick vi se att damen som ager den nu har hyrt ut den till nasta lordag... foljdaktligen blir det ingen kontraktskrivning forran den 15 (berattade hon efter att Janne skickat ett sms och fragat vad som star pa). Snacka om att vara nonchalant! For det forsta - hon har inte meddelat oss om detta, for det andra - vi kunde ju ha hyrt ut lagenheten fran nasta helg! Vad vet hon?

Dessutom hade ju foraldrarna (pappa) tankt att fixa lite i studion och hjalpa oss. Nu kanske det blir sa att de aker hem och kommer ner senare i host och hjalper oss. Jag har god lust att fakturera flygbiljetterna till henne!!! Vi skulle tydligen kunna begara skadestand, men har en massa andra saker vi vill att hon ska ta tag i och det kanske forsvarar all annan forhandling, sa vi far se hur vi gor.

Noah och jag leker i soffan
Janne & Noah i sin surfadrakt (vatdrakt)
Bad-Karin & Surf-Skrutt
Kolla in tuppkammen!
Noah simmar med Nathalie
Leo & Nathalie myser vid poolkanten

Inga kommentarer: