onsdag 9 december 2009

ANNA Karin Marianne

Japp, idag har jag och nagra stycken till namnsdag (i Sverige iallafall).

Nysningarna har avtagit, men forkylningen ar kvar. Jag akte dock till jobbet imorse trots att jag inte trodde att jag skulle orka ta mig ur sangen pa hela dagen. Jag ar sa trott, sa trott!

Imorgon far vi lite avlastning igen - mamma och pappa atervander till sitt andrahem. Denna gang ska de stanna lange. Vi kommer ju att behova lite extrahjalp eftersom Janne ska opereras nasta vecka (han har brack i magen) och kommer inte kunna lyfta pa en manads tid. Det ar ganska opraktiskt nar man har en 11-manaders bebis hemma. Tur att mamma gick i pension i ar och att de staller upp nar vi behover hjalp. Dessutom passar deras ankomst alldeles utmarkt for imorgon kvall ska vi ha julfest med jobbet. Vi slapp alltsa fixa barnvakter eftersom au pair-morforaldrarna staller upp. De far jobba redan forsta kvallen. Vi ska iallafall forsoka hinna fylla kylen at dem och kopa dem en god flaska vin som de kan avnjuta forsta kvallen i Cannes.

Vi har fortfarande harligt vintervader - forhallandevis varmt och soligt (runt 15 i skuggan pa dagarna) och jag hoppas att de kan fa nagra soliga dagar under tiden de ar har. Om de nu hinner ut mellan studiorenovering, barnpassning och allt annat de har for sig nar vi ar pa jobbet (las dammsugning, tvattning och matlagning). Notera: detta ar inte nagot vi bett om (forutom hjalp med studion da) utan nagot som sker pa eget initiativ.

Nu ska jag ga och lagga mig trots att det ar fotboll pa teve. Jag maste ju se till att vara i form for imorgon kvall.

Ps. Det kommer att komma en ny bebis pa vart lilla Melrose Place nasta ar - nej, det ar inte Janne och jag, utan grannarna som vantar en liten tillokning. Formodligen annu en tjej for Noah att florta med :-) (for er som kanner dem - det har inte annonserat det for alla annu, sa ligg lite lagt...)

Ps2. Imorgon kommer en annan kollega och hennes kille och tittar pa lagenheten over var. Hooooppas att de beslutar sig for att sla till - de ar hur bra som helst och sa har de ju lille Marius som ar en manad aldre an Noah. Hur perfekt vore inte det med en lekkamrat for den lille i huset och grannar som vi gillar?

Inga kommentarer: