måndag 21 december 2009

Isolering

Jag funderar pa om isolering existerar i detta land! Har ar kallt nu, bade inne och ute. Det drar lite pa klinkersgolvet i lagenheten och om man gar utan nagot varmare pa fotterna tar det en bra stund under tacket innan de aterfar normal temperatur. Jag tror att nar vi far tid och rad att gora var stora renovering sa ska vi satsa lite pa isolering ocksa...

Idag ar det gratt ute efter ett par underbart, harliga vinterdagar med klarbla himmel och sol. Det kanns lite trist faktiskt och jag har lite sommarnostalgi. Tank vad vi svettades i sommar och problemet var det motsatta - hur skulle vi fa var aircondition att vara tillrackligt effektiv sa att vi kom ner under 26 grader inomhus nattetid. Kanns som ett i-landsproblem.

Jag ser de snokladda bergen nar jag aker till jobbet varje dag och skulle tycka att det vore kul att ta en liten skidrunda snart, men det far val bli lite senare nasta ar nar Janne ar i battre form. Eller sa far jag leta upp nagra kompisar som jag kan aka med? Kanske ar nagon som laser detta som blir sugen pa att komma hit?

Inatt har jag spenderat storre delen av tiden mellan 02.15 och 04.45 med att forsoka fa skrutt att sova. Han ar frisk nu, men har pa nagra natter vant sig vid att sova antingen med mormor eller med mamma. Nu maste det vara slut pa det och han ar inte alls overens om detta. Han skrek och skrek och jag trodde att han hade ont, men sa fort jag tog upp honom ur sangen sa tystnade han tvart. Jakla unge! Jag lyckades iallafall fa honom att somna om till slut efter att ha mutat med lite valling som han slukade i sig girigt utan att hosta.

Har kommer lite poolbilder fran i somras.


Inga kommentarer: