onsdag 23 december 2009

Dagen fore...

... en helt vanlig dag om man bor i Frankrike. Jag har dock tagit ledigt och ska fira julafton enligt svenska traditioner. Janne och jag har lite skilda asikter vad det galler det har med tomten, men annu sa lange ar ju Noah for liten, sa de diskussionerna kan skjutas pa framtiden.

Igar regnade det som det bara regnar har... det verkligen oste ner. Som vanligt blev det oversvamningar overallt och jag tror att det har droppat lite i lagenheten ocksa, men det borjar jag bli van vid. Idag skiner solen, trots att de sagt att det skulle regna idag igen. Jag ar ratt nojd over att de hade fel. Imorse sag jag att det ligger MASSOR med sno pa alptopparna narmast Nice. Sugen pa att aka skidor!

Idag kommer Jannes mamma hit och imorgon blir det besok av Jannes moster, morbror och tva kusiner... fullt hus.

Mamma (som inte sovit sa bra inatt och ar forkyld) star formodligen i koket och steker kottbullar just nu, pappa (som kanner av sin elandiga yrsel igen) har trots uppmaningar om att ta "semester" gatt upp till studion for att jobba lite. Noah ar bara Noah och forsoker bita sin mormor nar hon sager "Nej". Ingen ordning pa den ungen! Han borde pussa henne HELA tiden, for maken till talamod och leklusta far man leta efter. Janne har begivit sig ner pa stan for att inforskaffa sista julklapparna, sa i eftermiddag kommer han sakert ligga nerbaddad eftersom han har overanstrangt sig. Jag sitter pa jobbet och forsoker komma pa hur jag ska gora for att inte jobba eftersom jag bara vill BYTA JOBB. En vanligt dag, helt enkelt.

I eftermiddag ska vi iallafall ha vin och skumpaprovning pa jobbet (annu sa lange ar vi bara tre, pa tre flarror, men vi kanske kan forsoka se till att det blir nagra till som ansluter sig...) och sen ska vi till familjen Benhamou pa apero och dela ut lite julisar. Mysigt!

Inga kommentarer: