måndag 7 december 2009

Harliga helg!

Ahh vilken harlig helg jag har haft!!!

Hanna kom i torsdags eftermiddag och for till Cannes. Jag akte och hamtade henne pa stan och jobbade hemifran pa eftermiddagen... Tyvarr ringde de fran dagmamman och sa att Noah var sjuk, sa vi fick hamta honom tidigt och sen aka till doktorn. Han andades lite rossligt och hostade. Doktorn sa att det inte var nagon storre fara, men vi fick en massa grejer att ge Noah och sa ville han att bebben skulle stanna hemma fran dagmamman pa fredagen.

Pa kvallen drack vi vin och at gott (saklart). Och sa pratade vi lite ocksa...

Pa fredagen efter en jobbig natt (Noah har borjat vakna mitt i natten och skriker som en stucken gris. Det tar oftast en timme eller mer att fa honom att somna om) gick Hanna och jag till stan med den lille medan Janne kopte lite grejer till studion. Vid lunchtid kom Janne och hamtade Noah och Hanna och jag installerade oss i solen pa Croisetten och intog lunch och vin.

Vi pratade, diskuterade och altade en massa saker, at gott, drack gott och bara njot. Det var verkligen balsam for sjalen!

Pa kvallen var vi ute och at medan Noah stannade hemma med Laura som var barnvakt.

Pa lordagen blev det lunch med Camilla och familjen Benhamou pa Volupte. Riktigt mysigt! Synd bara att jag har dragit pa mig en riktigt rejal forkylning (jag misstanker att det ar nagon som ar ganska liten som givit mig denna stora forkylning!). Vi var sen ute och promenerade en svang i solen. Ljusterapi sa Hanna. Det fick bli en liten svang pa stranden ocksa (se kort).

Igar lamnade vi Hanna pa flygplatsen och jag hoppades lite pa att planet skulle bli installt sa att hon skulle ha en ursakt att stanna nagra dagar till. Helgen gick alldeles for fort! Sa blev det dock ej och jag fick istallet aka hem och lagga mig och vila och forsoka kurera forkylningen - utan att lyckas nagot vidare dock. Nasan och ogonen rinner fortfarande som om det inte finns nagon hejd pa det. Jag ar pa jobbet idag, men tror att jag kommer avvika ganska tidigt for att aka hem och vila lite.

Hanna & Noah pa julmarknaden
Njuter av solen pa stranden
Strandpromenad (notera killarna i bakgrunden)
Noah och Hanna inspekterar nar jag lagar mat
WII pa lordagkvallen

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara kort på underbara människor!