onsdag 16 december 2009

Temperaturen ar hog uti kroppen

Narmare 40 an 37.5. Noah ligger runt 39 graders feber. Min pigge lille snuttunge ar nu ganska loj. Han forsoker skratta, klappar handerna sporadiskt och haller god min mellan gratattacker och matvagran. Igar runt lunch ringde foraldrarna och berattade att han var uppe i 39.4 grader. Da ringde jag doktorn och vi fick tid igar kvall. Han hittade inget direkt fel, men sa att det kanske var influensan. Imorse, efter en bra natt for min del (eftersom mamma tagit hand om Noah), gick vi till laboratoriet och gjorde en influensaanalys. Den var negativ, tack och lov!

Janne kommer hem fran kliniken idag, men det vore katastrof om han blev sjuk och hostig, sa vi installerar honom i lagenheten bredvid. Han far helt enkelt titta pa oss genom fonstren och vinka lite da och da. Jag tror inte att vi ska visa honom for Noah dock, eftersom den lille kommer bli sa ledsen om han inte far krama och hanga med sin pappa.

Jag jobbar hemifran idag eftersom jag var radd att den lille hade influensan och inte ville sprida det till mina kollegor i sa fall. Imorgon blir det dock kontoret for min del tror jag. Hoppas att min forkylning ar borta da ocksa bara!

Inga kommentarer: