tisdag 15 december 2009

Sjuk skrutt, kille med smartor, trott och forkyld mamma

Nu ar det inte mycket med familjen Engstrom-Sirguey. Efter jobbet igar akte jag och halsade pa Janne pa kliniken. Han var ynklig och hade ont. Operationen hade gatt bra, men jag tror inte han forvantade sig att ha sa ont. Till raga pa allt var maten under all kritik sa han.

Nar jag parkerade hemma sag jag att jag hade ett meddelande fran pappa. Han hade pratat in pa telefonsvararen och sa att Noah bara grat och grat. Nar jag kom hem satt han i mormors kna och tittade pa sin favoritfilm "Fia och djuren". Han kan den ganska bra vid det har laget - vi ocksa for den delen. Nar jag tog honom kande jag att han var varm som en kamin - 39.1 grader. Han fick febernedsattande och sen bums i sang. Jag la mig tidigt, men lyckades inte somna och vid halv elva borjade skrutten grata. Jag forsokte lugna honom och han somnade nog pa min mage en timme, men jag lyckades inte fa en blund. Det ar sa jobbigt att inte kunna gora nagot for att hjalpa honom! Vid halv tva efter ett par kriser till gav jag upp och hamtade mormor som sen spenderade natten med Noah i soffan, halvslumrandes. Vid halv fem fick han lite febernedsattande igen och somnade om. Mamma har inte sovit sarskilt mycket inatt. Jag hoppas hon kan vila nar Noah sover under dagen. Pappa tar ju hand om Noah ocksa. Och sa hoppas vi att natten till imorgon blir lugnare!

Sjalv ar jag pa jobbet nu. VAB finns inte i detta land, sa det ar bara att krypa till korset. Det blir nog ingen effektiv dag pa jobbet mellan min rinnande nasa, sjukhusbesok och sjuk skrutt. Mamma och pappa har fatt instruktioner om att ta febern, ge paracetamol och ringa om de marker att han blir samre.

Nar jag gick fick jag iallafall nagra leenden, vinkningar och sa klappade han sina sma hander nar vi sa "bravo". Hoppas att han blir frisk snart och att det bara ar en elandig tand eller sa som ska ut.

Noah leker med mormor och morfar
Jag ska fa tag pa nappen pa bordet!!!
Hur ska jag komma ner nu da?




1 kommentar:

Julia sa...

Stackars ni!!! Hoppas samtliga familjemedlemmar mår bättre snart! Kramar