lördag 2 januari 2010

2010

Gott nytt ar! Jag hoppas att ni haft ett bra slut pa 2009 och en annu battre borjan pa 2010.

Jag har varit ledig sedan den 30 och det kanns helt underbart! Dessutom ar det annu bara lordag och jag njuter till fullo. I onsdags forra veckan var jag och lunchade med Dom & Rania i Antibes eftersom de var hemma pa besok fran Hong Kong. Nar vi lunchat klart traffade jag kusin Sofia och Christofer och vi for hem till lagenheten i Cannes sa att de fick halsa pa resten av familjen. Det var supermysigt och kul att se lilla kusin med mage :-). Efter detta gick vi ner mot stan och vara vagar skildes at for den gangen. Jag inhandlade lite presenter at mamma (fran Noah).

Pa nyarsafton var det fullt os - vi borjade med ett besok pa marknaden for att inforskaffa grejer till kvallens apero och till brunchen vi ska ha imorgon, sen at vi fodelsedagslunch med mamman. Mums! Efter att ha inhandlat lite mera mat till kvallen fixade vi i lagenheten och gjorde iordning innan Marianne, Marc & Julia, samt Fater, Nathalie & Leo kom. Noah var lite gnallig under dagen (las jattegnallig) och jag var radd att det skulle bli katastrof, men vi gav honom lite grejer for mamma sag att han holl pa att fa en tand och han blev sitt glada jag igen.

Aperon pa nyar bestod av: champagne, champomy (kolsyrad appeldricka for gravida och barn), cola, gaslever, rokt lax, morotter med svensk dip, sma sandwiches med valfritt innehall t.ex. bresaola, salami piccante, salami, jambon cru, ruccola, pecorino, parmesan etc etc... Janne stod och fixade de sma sandwicharna pa bestallning och jobbade som en tok medan vi andra njot.

Middagen intogs hos familjen Benhamou. Vi lamnade morforaldrarna hos Noah och med mat som vi fixat till dem och sen gick vi over pation till andra sidan poolen. Vi fick fasan, vitloksstekt svamp och stekt potatis och ett helt fantastiskt rodvin. Sen blev det efterratt och skalande till tolvslaget, men valdigt lugnt - kanske inte sa konstigt med tva gravida kvinnor i sallskapet...

Jag fick sova lange, lange pa nyarsdagen (och imorse ocksa for den delen) och sen hade vi en bra dag. Vi fixade hemma och pa kvallen var vi och at pa en indisk restaurang. Maten var indisk, liksom personalen och agaren, men i ovrigt var det ganska annorlunda. Nar vi atit forratten maxade de volymen pa stereon med 2009 ars technohits sa att vi inte horde vad vi sjalva sa. Vi bad dem sanka, men de som satt i ett annat rum bad om att de skulle hoja hela tiden, sa volymen akte jojo. I en annan del av restaurangen beslutade sig tva bastanta damer for att det var en bra ide att dansa pa borden - och gjorde alltsa det. Sen hoppade en dam ner, varpa den andra fick sallskap av en man. Deras sallskap skrek "av med kladerna, av med kladerna" och han strippade av sig pa overkroppen. Sen slutade vi titta at det hallet.

Well, en annorlunda upplevelse sadar pa det nya aret.

Har syns det tydligt att Noah ar halvfransk - en grodatare.
Ni far val lagga huvudet pa sne for att se kanske... Detta ar det roligaste N vet just nu - att bli jagad "nu kommer jag och tar dig" och "je vais t'attraper" funkar bada tva. Han skrattar sa han kiknar!

Inga kommentarer: