tisdag 19 januari 2010

Gung gung och PANG!

Ingen vidare start pa dagen! Noah har varit vaken under natten pa grund av snuva och hostande. Nar vi sent omsider kom ivag till dagmamman korde Janne som en biltjuv (med MIN bil). Han backade alldeles for fort in pa parkeringsplatsen. Vad hjalper pipande sensorer da? Janne ignorerade dem fullstandigt och PANG! Dar rok en baklykta och EOS forsta buckla ar nu ett faktum. OJ vad jag blev arg! Sa onodigt!

Janne sa "Nar du parkerade in i en annan bil med Jeepen, da trostade jag dig for att du var sa olycklig. Nar jag gor ett misstag med din bil, da blir du vansinnig..." Ja, an sen da? Det ar ju skillnad!!! Eller hur? Att jag gjorde ett litet misstag for over ett ar sen, det gills inte. Det ar preskriberat. Att Janne daremot gjort buckla pa min bil, det kommer att altas ett tag framover. Atminstone till den 4 februari, for da har han bokat tid for att fixa till det igen. Han vagade inte annat!!! Typiskt att jag glomt golfklubborna hemma, for jag hade behovt aka och sla nagra bollar pa driving rangen i solen idag for att lugna ner mig.

Nu aterstar bara att se vad dagmamman (eller hennes grannar) sager om det bojda jarnstaketet...

Har ar nagra foton fran gardagens fodelsedagsfirande.

"Jag kan ata sjalv! Det spelar ingen roll att jag missar munnen ibland... "

Jag kom hem tidigt igar och vi hann med en svang i lekparken innan den stangde.

Skrutt och skruttmamman

Ballonger! Vilken grej!

Bananglass, med ett ljus i

Forsta lektionen: Eld gor ont om man ar klafingrig. Det ar konstigt hur langa armar ett barn har!

Pa nya gunghasten - gung gung!


Inga kommentarer: