måndag 4 januari 2010

Grattis bror fran nyopererad syster

Idag fyller Henrik ar och han tycks ha blivit riktigt firad med lyxmat hela dagen lang. Fran oss har han iallafall fatt en lyxig skumpa som vi hoppas ska smaka.

Har firade vi med att vakna kl 05 (jag) for att jag hade sa satans ont i en begynnande harsacksinflammation, vackte JN 05.20 for jag hittade inte varktabletterna. La oss igen vid halv sex for att en kvart senare fa ett gallskrik fran Noah i oronen. JN lyckades sova honom och han sov en hel kvart extra. Klockan sex var det slut pa latandet.

Jag lag kvar i sangen och hade ont, medan Janne satte sig i Noahs park och lekte tills mamma kom ner och bytte med honom vid halv atta.

Pa vag till jobbet ringde jag och bokade tid hos doktorn for jag kande mig inte ok. Efter nagra timmars jobbande skjutsade Janne mig till doktorn och nar jag kom dit sa han "Du gor minsann ingenting halvhjartat... det var en rejal inflammation och vi maste nog oppna upp". Sa fyllde han bedovningssprutan och satte in den i den infekterade, svullna grejen medan jag gnisslade tander och vickade pa tarna (det senare ar mitt satt att latsas att det inte gor ont). Bara nagra minuter senare var det klart, men jag kande mig latt vimmelkantig, lite yr i mossan och trott. Janne skjutsade hem mig sa jag har vilat pa eftermiddagen. Imorgon kommer jag ocksa stanna hemma.

Nu ar det pencillinkur och smartstillande som galler ett par dagar framover. Och ja, om ni undrar sa tycker jag ganska synd om mig sjalv.

Inga kommentarer: