torsdag 28 januari 2010

Att fa sparken och sa nagra kort ocksa

Snart ar helgen har och ohhh vad det ska bli skont!

Jag har haft massor att gora idag ocksa och hade som vanligt sa svart att komma ur sangen imorse. Tur att Janne tog hand om Skrutto sa att jag fick ligga kvar under tacket nagra minuter extra. Den lille vaknade halv atta, men vi hamtade honom langt senare. Han lag och snackade lite med sin lilla hund och forde en lang monolog om allt mojligt intressant sakert.

Vi var ute och at lunch med Risto som fyllde ar och nar jag kom tillbaka kom Christophe (som borjade for ett drygt ar sen, precis innan jag gick pa mammaledighet) och sa "hejda - jag aker nu". Vadda aker, svarade jag. Han berattade att han hade fatt ett rekommenderat brev hem i brevladan och hans fru ringt och berattat vad som stod i det. Tydligen nagot i stil med "Tack och hej, du har fatt sparken...". Jag tycker:
1. valdigt synd om honom - dels for att aven om jag verkligen inte gillade honom i borjan och han var extremt arrogant da, sa har han battrat sig och blivit forhallandevis human pa senare tid
2. han flyttade med sin familj fran Hong Kong for att ta detta jobbet och han var ytterst uppskattad pa sitt gamla jobb
3. han har precis kopt ett hus har i narheten och det kan nog bli tufft att fa nagot liknande jobb pa Rivieran.

Dessutom ar det dumt med tanke pa andra som investerat sa mycket tid etc i honom - nar om de hade lyssnat fran forsta borjan hade han inte varit kvar. Well, well, sant ar livet!

Vi har precis atit och kollat pa handboll. Frankrike vann mot Polen och JN ar mycket nojd.

Noah hejar pa Gunners iford sin nya morgonrock
Gladskrutt
"Har sitter jag och ar lite knubbig"
En bild fran helgens cykeltur. Ganska papalsad i sin "scooteroverall" som morforaldrarna kallar det. Och med napp i munnen. Vad ar uppe med det, undrar jag?
Jag var tvungen... man behover faktiskt inte alltid se sa smart ut!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

letting an employee know that he has been fired by sending a letter to his home address..! I wonder just how low the standards of this employer can sink?