fredag 23 april 2010

Osregn

Noah hostar om natterna. Ett par timmar efter laggdags hostar han som en tok och vaknar saledes. Igar kvall packade Janne ner en massa saker eftersom han akt till lantstallet for att inspektera det nybyggda rummet och nar han skulle ga och lagga sig (sent) borjade hostandet. Han plockade in Noah till mig i sangen och vi korde nasdroppar och gosande tills han lugnade ner sig. Vid ett somnade han om igen (Noah, inte Janne) och vi kunde flytta tillbaka honom till sitt rum.

Jannes klocka ringde 05 imorse och han satte sig i bilen for att kora de 60 milen till Sauvain. Vid halv sju vaknade Noah och gnallde, sa jag hamtade honom och lade honom hos mig i sangen och sen somnade vi om. Oh vad gosigt att ligga och kramas med den lille goe killen! Vid atta kom mamma och undrade vad som stod pa eftersom inga ljud hordes fran lagenheten. Jag gick upp och gjorde mig iordning och sen borjade den lille rora pa sig vid halv nio. Da var det bara att satta fart och gora honom iordning for att aka till dagmamman.

Jag ar nu pa jobbet - trott, trott trots att jag fick sova lite langre imorse.

Imorgon ska mamma och pappa aka pinjetaget tillsammans med morbror och moster. Taget gar fran Nice till Digne-les-Bains. En stracka utover det vanliga genom djupa dalgangar omgiven av hoga alptoppar. Hoppas att vadret rattar till sig sa att de kan fa se de spektakulara vyerna. Jag ska leka lite med Linda och Max och sen kommer Janne hem igen nagon gang under eftermiddagen. Pa kvallen kommer de fyra tagresernarerna hem till oss och ater middag.

Pa sondag ska Janne och jag spela golf. Just nu undrar jag dock om det verkligen ar ratt beslut att behova slapa mig upp ur sangen vid sju pa sondagmorgonen...

Inga kommentarer: