torsdag 22 april 2010

Torsdagstankar

Christiane: Desolee, mon appareil photo est casse. Je vais en acheter un nouveau bientot pour pouvoir mettre des photos de nouveau!

Idag har jag varit ute pa lunch med 8 kollegor for att "fira" Mariannes sista arbetsdag innan mammaledigheten. Bebisen kommer inte annu pa nagra veckor (egentliga datumet ar 19 juni) men har i France dar man har totalt 16 veckors mammaledighet ar det normalt att ta 6 utav dem INNAN bebisen kommer. Jag hajjar inte det, men sa ar det. Jag jobbade ju vidare till tre veckor innan mitt beraknade datum och Noah kom en vecka tidigt, sa jag fick mera tid med honom och "slapp" ga hemma och vanta en massa. Jag blev bara stressad av det anda.

Imorse blev jag GALEN eftersom jag aterigen fatt ett rekommenderat brev till min gamla adress. Jannes kompis bor i den lagenheten nu, sa vi fick lappen och for till posten for att hamta ut det rekommenderade brevet. Det tog ju en stund och var saklart lite bokigt. Nar jag oppnade det visade det sig att jag fatt boter for fortkorning pa EUR 345!!!!!!! Och naturligtvis for min GAMLA bil (eftersom jag aaaaldrig skulle kora for fort). Denna fortkorning skedde alltsa efter att jag salt bilen. De har inte registrerat om den och nu hade de tagit poang fran mitt korkort. Jag blir sa trott! Jag ringde till polisen som har hand om detta. De sa, i ren serviceanda:
"Det finns ingenting du kan gora at detta. Den nye agaren maste registrera om bilen." Tills dess om han/hon kor for fort, parkerar galet etc sa kommer jag fa boteslapparna.

Visst, jag behover inte betala och poangen kommer ju inte att forsvinna fran mitt korkort, men det ar ju ganska omstandigt! Jag ringde till bilfirman som kopte bilen av mig och klagade och nu vill de att jag ska aka dit med brevet sa tar de hand om allting. Det ar ju jattebra anda tills nasta gang nya agaren gor nagot galet for jag har svart att tanka mig att det bara tar en gang innan myndigheterna fattar att jag salt bilen. Sarskilt eftersom jag redan skickat saljkontraktet en gang till dem for att forklara att bilen inte langre ar i min ago. Jag ska forsoka att inte tanka mer pa det nu.

Inga kommentarer: