måndag 19 april 2010

Sa trott jag ar!!!

Mamma och jag hade tankt ga pa spa idag, men icke sa nicke, de svarade inte nar jag ringde, trots att jag lamnade telefonnummer. Istallet fick vi forstro oss med lite shopping. Jag "fick" en ny kjol och en skjorta medan mamman inforskaffade ett par skor, tva linnen, ett par byxor, en skjorta och en troja (vad jag vet). Sa gar det nar man packar vinterklader nar man ska till Cannes i april. En ny vargarderob maste inhandlas. Vi skildes at runt lunch da jag gick till Riviera beach med min bok och at lunch pa en solmadrass i gassande sol. Jag var tvungen att ta av mig mina leggings och satt dar och undrade varfor jag inte shoppat en bikini. Runt mig lag rosa-lila engelsman som troligtvis var ganska nojda over vulkansituationen. En sallad chevre chaud, en cola och en cappucino (inget rose!!!), en liten slummer och X antal kapitel i min bok senare beslutade jag mig for att ga hem.

Nar jag kom hem sa bytte jag om och promenerade med mamma och pappa till dagmamman for att hamta Noah. Han hade varit en "angel" idag (jag tror att hon och mina foraldrar har nagon slags tavling om vem som kan saga att Noah ar snallast, underbarast och mest fantastisk). Nar Noah var installerad i vagnen lamnade jag dem och sprang hem. Otroligt skont och annu skonare att jag sprang ifatt och sedan om en annan tjej som blev lite tavlingssugen och borjade flasa mig i nacken. Inte en chans hade hon!

Nu har jag precis varit nere pa stan igen eftersom jag tappat min kamera i marken och den gick sonder. Jag hittade kvitto och forsakring omedelbart och var sa nojd over detta och saklart helt overtygad om att de glatt skulle reparera min kamera. Tji fick jag. "Ni har tappat kameran, madame. Forsakringen galler inte da..." Buhuuuuu! Jag tror att jag kommer investera i en ny kamera ganska snart, men fram tills dess blir det nog inte sa mycket kort pa bloggen.

Inga kommentarer: