måndag 10 november 2008

Det har slutat droppa fran taket. Det har varit ganska ok vader hela helgen. Inte for att vi varit utomhus, men anda. I helgen har vi malat om forsta omgangen i badrummet, spacklat igen hal och ojamnheter i vaggar och tejpat for ommalning i sovrummet, samt stadat koket. Pust! Kanske inte behover meddela att jag har lite ont i ryggen? Hur som helst sa kanns det fantastiskt att det luktar rent, att vi har satt lite av var “touch” pa lagenheten, aven om det ar langt, langt kvar innan det blir som vi vill.

Skickade precis ett litet mail till pappan och fragade om han skulle kunna tanka sig att komma hit och hjalpa oss med att flytta grejer, spackla, forbereda for malning och mala i utbyte mot betald resa och logi. Det hela resulterade i att biljett bokades i princip omgaende och att aven mamman foljer med. Jag tror att vi kan hitta arbetsuppgifter till henne ocksa utan nagra storre problem. Vi har ocksa hittat en kyl/frys samt spis/ugn pa internet idag, sa man kan val inte annat an saga att vi ar ganska effektiva?

I lordags var Dom & Rania och at middag hos oss. Jag hade lagat ca 50 kottbullar och nastan alla gick at. Snacka om att jag var lite stolt nar Dom sa “Rania, de har kottbullarna ar faktiskt till och med godare an dina!!!”. Rania som ar av algeriskt ursprung (dar de ocksa har en lang kottbulletradition) holl med. Igar kvall tittade vi pa “Le Mome” – filmen om Edith Piaf. Kan val nastan inte bli mer franskt an sa? Den var jattebra och idag gar jag och nynnar pa “Non, rien de rien... non, je ne regrette rien”.

Ikvall ska vi aka till Decathlon (sportaffar) och inhandla en Arsenal-troja i storlek medium. Jag har slagit vad med en kollega, Keith, som ar ett stort Manchester United-fan att varje gang Arsenal – Manchester United spelar sa ska den som hejar pa forloraren ha pa sig en t-shirt fran motstandarlaget foljande arbetsdag. Han ar ledig idag och imorgon ar det helgdag (JIPPI), men pa onsdag ska han fa den stora aran. Som ni sakert redan vet sa blev det ju 2-1 till Arsenal och jag maste erkanna att jag kande en stor lattnad och lycka eftersom Keith i fredags skickade ett screenshot pa en Manchester United-troja med Rooney skrivet pa ryggen. Kan inte saga annat an att jag langtar tills pa onsdag, da jag aven kommer att ha med mig kameran! Pa tal om kollegor. Idag sa den nye faktiskt nagot som jag holl med om till 100 procent, han sa ”jag ar medveten om att jag inte ger nagot vidare forsta intryck, men vanligtvis brukar det bli battre...”

Slutligen lite fantastiskt intressant information som jag ar overtygad kommer vara av yttersta intresse – for forsta gangen pa ett halvar har jag inatt sovit 7 timmar i strack. Inte en enda kissepaus och jag som brukar snitta 3 per natt! Jag hoppas att det kan fortsatta sa ett par natter till.

Helgens bilder:
Narmsta stranden - sondagspromenad och solnedgang

Vilopaus i stadandet/malandet

Janne fixar & trixar

Jag har verkligen mage...



1 kommentar:

Julia sa...

...och en väldans FIN sådan! Kram!