fredag 7 november 2008

Dripp dropp, dripp dropp...

Dripp dropp, dripp dropp – vad ar det som faller pa vara paraplyn? Vad ar det som faller ner fran... taket???????? WHAT? Igar nar vi kom in i vart nya slott sa var det en blot flack mellan vardagsrummet och sovrummet. Det droppade sporadiskt fran overvaningen. Jag fick panik, blev hysterisk och skrek fula ord som vi hoppas att Mini inte forstod (del av mitt nya franska jag som bejakar starka kansloutbrott). Det ar inte nagon storre grej och troligtvis ar det inte sarskilt vanligt heller med tanke pa att det varit ”tropiska” regnskurar varannan timme i over en vecka (har hort askan varje dag). Det kandes i vilket fall som helst extremt jobbigt. Jag borjade mumla om mogel och fuktskador – ett men fran en mamma som luktar sig till sant snabbare an en mogelhund och som lider av viss fuktskadefobi – men Janne var lugn. Pa nagot satt verkar det som om i princip alla har/har haft lackor under dessa veckor och de bara skrattar och sager ”det torkar ju snart nar solen kommer” eller ”sen jag flyttade hit har det inte regnat sa har mycket i strack, sa det ar ingen fara”.

Hur som helst sa torkade vi upp och stallde en hink under droppet. Imorse nar Janne gick och inspekterade var "bara" botten pa hinken blot efter en helnatts regnande, sa det kan inte vara sa mycket. Jag kanner mig anda lite orolig, trots att jag lovat att inte tanka pa detta for tydligen sa ar min uppgift for narvarande att vara glad och inte oroa mig, for det ar inte bra for den lille. Resten fixar den blivande pappan...

I helgen ska det stadas. Inte ett spar eller en endaste liten DNA-molekyl ska fa finnas kvar efter Mr & Mrs Ex-Lagenhet. Pa lunchen igar var jag och inforskaffade;

- Hinkar
- Mr Propre
- Gummihandskar
- Sopborste
- Sopsackar
- Fonsterputs
- Tandborstar
- Skurborstar
- Golvsvabb

Flyttkartongerna kommer troligtvis inte flyttas forran om ca tva veckor. Vi har beslutat oss for att mala/mala om vissa rum, aven om vi planerar for stora renoveringar senare sa kommer det kanske droja en stund och sa lange sa kan vi ju roa oss lite med att gora lite fint. Vi far val se – det mesta blir nog vitt trots allt, men vi kanske ska testa nagot lite annorlunda eftersom vi anda kommer att gora om det om inte alltfor lang tid? Det blir alltsa malning i kok, badrum, sovrum och en vagg i vardagsrummet innan vi bar in mobler. Kanns lite trist, men samtidigt ar det nog det mest rationella att gora i detta lage.

Ikvall ska vi ga ut och ata och sen kanske vi gar pa bio eller nagot. Det gar nagra filmer pa orginalversion i Cannes just nu, sa jag kanske borde passa pa.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: