tisdag 25 november 2008

Jag har varldens basta foraldrar...

Ingen kan saga att jag inte har hart arbetande foraldrar! Jag har lite angest eftersom de knappt varit utanfor dorren. Jag fick med dem till stan/marknaden en svang i lordags. Vi shoppade gronsaker och blommor och sen skickade vi hem pappa med pasarna innan vi fortsatte ner pa stan och kopte lite Mini-klader pa Petit Bateau saklart. Sen satte vi oss och tog en kaffe/ol pa en uteservering i solen, ikladda enbart t-shirt – det var inte fy skam! Jag har forsokt avbryta jobbandet och sagt at dem att ta en paus, ga ut pa en promenad etc. Min forhoppning ar att de tar en promenad idag. Nasta gang de kommer hit sa far det vara riktig semester.

Pa eftermiddagen blev det shopping for mamman och mig. Vi sokte av en storre del av rivieran for att hitta en tygaffar till gardiner, men det verkar som om fransoser inte syr sina egna grejer, utan koper mattbestallda till var stora besvikelse. Det slutade med att vi kom hem med lite mat och lite andra byggargrejer istallet. Mamman fick bara tungt och jobba hart eftersom jag inte far bara sa mycket langre.

Sondagen gick ocksa i arbetandets tecken och pa mandagen flyttades det for fullt. Janne och pappa lamnade Cannes vid halv nio pa morgonen, medan mamman foljde med mig till doktorn. Killarna lastade flyttbilen full en gang och fick med precis allting! Janne sa att pappa holl ett rasande tempo. Mamma och jag kopte gardiner, en suuuuperfin lampa, en rumavdelare, en badrumslampa etc. Sen for Janne och jag och kopte en spis ocksa. Kan val saga att vi spenderade lite pengar...

Status nar jag akte fran Cannes imorse var – koket malat en gang av pappan, matta i skap/garderober etc ar inlagt (en gang kvar), sovrummet klart – mamman polerade golvet igar, sa efter 12 timmar kan man borja flytta in grejer, badrummet ar klart forutom att tvattmaskinen maste kopplas in. Vardagsrummet ar paborjat och gardiner ar inkopta, men maste laggas upp. Vissa skapsluckor ar kvar att malas, men det mesta borjar bli riktigt, riktigt fint. Utan foraldrarna hade vi inte kunnat gora en brakdel av vad som gjorts nu! Jag vet inte nar vi ska sova forsta natten. Kanske imorgon, kanske till helgen? Jag laaaangtar!!! Ska forsoka ta kort och lagga upp imorgon.

Glomde saga – har varit pa lakarbesok igen. Enligt doktorn kommer Mini inte att vara en femkilosklump som sin far, utan snarare en natt liten varelse som sin mor (innan graviditeten da alltsa). Han esitmerade fodelsevikten till dryga 3 kg, men under 3.5. Vi far val se nar den dagen kommer. Jag ar iallafall lite lattad sa lange. Han sager att allt verkar vara mycket bra och han ser inget hinder till att jag jobbar sa lange lagen tillater – det betyder ju att jag far lite mer tid med Mini efter fodseln. Sista lagliga jobbdagen ar 4:e januari (Henriks fodelsedag), men det ar en sondag, sa sista arbetsdagen blir formodligen 2:a januari – om jag orkar tills dess. Idag sa forvisso en av de hogsta cheferna (nar jag forklarade mitt missnoje over en saljare) ”oroa dig inte karin, alla kanner likadant och vi ska ta hand om det och ordna till det”. Jag vet inte vad det betyder, men jag tror inte det ar positivt for saljaren...

Nu har det blivit lite kallare aven har. Jag fros imorse nar vi gick till bilen, men nagon sno finns inte i Cannes. Daremot nagot langre upp fran kusten har det kommit nagra flingor. Har hort talas om vintersverige och snon i Stockholm. Kollar ju webbkameror varje dag ocksa for att halla mig a jour. Det ser jatteharligt ut!!!

1 kommentar:

Julia sa...

"Iklädda enbart t-shirt" Rynkar inte fransoserna på ögonbrynen då? Eller bar underkropp kanske är helt legitimt i dekadensens land?! N'est ce pas? :-D