torsdag 6 november 2008

Lagenhetsagare!!!

Igar drog vi fran jobbet vid ett-snaret (hade tagit halva dagen ledig). Vi motte Mr Lagenhet utanfor lagenheten i full fard med att forsoka oppna dorren. Tidigare pa dagen hade han skickat en fogde for att hamta nycklarna hos Mrs Lagenhet. Han ville namligen inspektera lagenheten innan det var dags att signera. Troligtvis ville han kontrollera att hon inte givit oss nagra mobler gratis (eller svart), for han vill val att de ska raknas i skilsmassan. Hursomhelst sa hade hon givit fel nycklar till fogden – tva av samma istallet for en till porten och en till lagenhetsdorren. Hon dok upp straxt efter oss och da borjade Mr skrika “DU, du har givit mig fel nycklar” och eftersom hon ar forvirrad som manniska sa tror jag inte det var meningen, men han var himla upprord. “Ge hit ratt nyckel NU!” hon svarade att hon kanske kunde oppna forst eftersom vi alla stod i regnet och sen ta av nyckeln fran sin nyckelknippa. Han skrek ”NEJ, JAG SA NU!”. Hon borjade darra, sa Janne tog hennes nycklar, tog av portnyckeln och gav den till Mr. Val inne kom spydiga kommentarer flygande hit och dit fran hans sida. Hon sa inte sa mycket utan suckade mest.

Nar vi kom till notarien blev det munhugg. Han var otrevlig och hon svarade kaxigt (jag forstar henne!). Vi onskade bara att de inte skulle sla livet ur varann innan vi signat... Det sags att skilsmassan uppstod for att HAN bedrog HENNE och hon slangde ut honom med huvudet fore. Med tanke pa hur han beter sig skulle man snarare tro att det var tvartom... dessutom trodde jag det var nast intill normalt att ha alskare/alskarinnor till hoger och vanster i Frankrike? Nar allt var klart drog vi och lamnade dem kvar med en notarie, samt hans advokat som han tagit med sig fran Paris. De spenderade nog nagra mindre roliga timmar efterat kan jag tro. Pengarna som vi betalat for lagenheten kommer att finnas pa notariens konto tills de har gjort upp hur de ska dela pa dem i bodelningen i och med skilsmassan. Lycka till sager jag!

Pa kvallen drack vi champagne (jag drack Champomy – barnchampagne) som Marianne & Marc hade kopt for att fira. Vi kanner oss fantastiskt lattade och tydligen har det varit mer strul an vad jag varit medveten om, for de holl pa att skjuta upp signeringen forra veckan. Marianne hade forbjudit Janne att beratta det for mig eftersom jag redan var i upplosningstillstand och stress inte ar bra for Mini.

Inatt har jag sovit daligt for jag har haft mardrommar om stadning. Och sa antar jag att det var en massa tankar som snurrade hit och dit ocksa... Nu ska vi och kolla pa kyl & frys, ugn & spis. PUSSAR

Nedervaningen - fran terrassdorr mot ytterdorr
Mezzanine/overvaningen - mot terrass o toalett

Nedervaning - fran ytterdorr mot trapp


Nedervaningen - mot kok

Inga kommentarer: