fredag 21 november 2008

Full fart!

Foraldrarna kom igar och vi hann knappt mera an att installera dem och ata lite lunch innan det blev jobbattack. Hittills har kokstak och vaggar blivit skinande rent (jag som hade tvattat lite innan fick underkant...), sista omgangen i sovrummet ar malat och tejpen borttagen, bord och lampa monterad, laset som karvade ar fixat och idag pagar golvlaggning, golvskrubbning, stadning och garderobsstadning/underhall.

De gick till sangs direkt efter middagen - da de hade varit uppe pa tok for lange i strack. Mor och far sov i nya lagenheten inatt och tydligen har det varit valdigt kallt, sa mamman har frusit. Usch vilket daligt samvete jag far!!! Janne drog till Carrefour nu pa eftermiddagen och kopte ett litet element och sa ska vi hamta tacke etc, sen ska jag forsoka overtala dem att det ar battre att vi sover i lagenheten och de sover i lagenheten bredvid.

Idag hade de lovat stralande solsken, men har i Sophia ar det till och med lite molnigt nu sa jag hoppas att det ar finare i Cannes och att slavarna tagit en paus och passat pa att njuta. Inte utan att jag ar nyfiken pa vad som har hant under dagen! Imorgon ska vi till marknaden och kopa gronsaker, frukt etc och sen tar vi sakert en tur och tittar efter gardiner och andra inredningssaker. Ska bli skont med langhelg – vi ar lediga pa mandag eftersom det ar da flyttlasset fran Jannes lagenhet ska ga. Idag har jag problem med ryggen – nar jag gar hugger det till med jamna mellanrum och jag kan inte kontrollera rorelserna riktigt. Hoppas det ordnar till sig tills pa mandag aven om min huvuduppgift under flytten kommer vara dorrupphallare och bilvakt.

Arbetsschema per dag - enligt fadern med militarisk precision
Mamman skurar kokstaket, hyllor etc - inte ett dammkorn kommer undan - efterat forklarade mamman att grovstadning egentligen kostar mera

Pappan provar sina nya jobbarbyxor - som sitter perfekt! Snacka om att personen som kopt dem har koll pa storlekar etc vad det galler byggarbetsklader...

1 kommentar:

Anonym sa...

åh din pappa är så lik henrik, precis samma kroppshållning. vad fina de är som hjälper till så.
hälsa

kram

maria