onsdag 19 november 2008

Parfait

”Parfait”mumlade doktorn under tiden vi gjorde ultraljudet. Janne horde inte, men det gjorde jag. Nu sa han ju inte vad det var som var perfekt eftersom han mumlade for sig sjalv, men jag utgar fran att det ar Mini. Allt ar bra och han sparkade, boxades, rackte ut tungan och sog pa fingrarna. Han ar 38 centimeter och vager 1.8 kg for narvarande. Inte en sa stor bebis, sa doktorn – till min stora lattnad med tanke pa att pappans fodelsevikt var 5 kg sa hade jag vantat mig det varsta. Vi far val se hur det blir nar han gottat pa sig de sista tva manaderna.

Efter ultraljudet var jag och skrev in mig pa kliniken dar det ar meningen att Mini ska komma till varlden. Hon som ansvarar for kliniken ar en kompis till Marianne och jag fick VIP-telefonnummer, VIP-behandling och VIP-tilltrade till basta barnmorskorna. Det galler att ha vanner med kontakter!

Jag har ocksa varit pa Castorama och kopt lite golv, byggarbyxor at pappan och en badrumsmatta. Sen unnade jag mig en lunch i solen med en kollega – det var sa varmt idag och flera av kunderna som ar har kom in efter lunchen alldeles knallroda i nyllet, a la tysk/engelsk/svensk pa semester utan solskyddsfaktor.

Joo, glomde visst beratta att doktorn och Janne tittade pa varandra, nickade och flinade fornojt eftersom det ser ut som om Mini ar valutrustad... den lille, lille bebisen med stooora grejer. Vi far val se hur det blir nar han kommer ut. Var lille fine Mini.

Imorgon kommer mamma och pappa - sa jag tankte att det ar bast att jag forvarnar hur vadret ska bli. STRALANDE SOL men lite kyligare. Jag tror det kan bli bra anda!



1 kommentar:

Anonym sa...

Blir fett avundsjuk när jag ser väderprognosen! Fan vad jag fryser, bor i fel land. Det är vid den här tiden på året som jag ångrar att jag flyttade hem...