onsdag 12 november 2008

Malning, Arsenaltroja, kvarglomd bok etc...

Igar var det helgdag har – ah sa skont! Vi borjade dagen med lite malning, men Janne konstaterade att trots att vi kopt luktfri farg sa luktade den faktiskt lite och jag blev utskuffad ur sovrummet och fick pyssla med spackling istallet. Kanner mig som en riktig handy-woman. Trottnade dock forhallandevis snabbt och gick ner till marknaden for att inforskaffa fornodenheter – det blev en orgie i frukt och gronsaker; sqash, paprika, kantareller, champinjoner, morotter, farsk pasta, sallad, radisor, avokado, applen, clementiner... Mums!!! Eftersom jag shoppat lite for mycket for att bara hem sa kom Janne o hamtade mig. Vi at lunch pa en restaurang langs vattnet innan det var dags for att arbeta igen.
Janne jobbade till ett-snaret inatt... da sov jag redan och dromde markliga drommar. Jag och Karin Nielsen mfl skulle rida fran Ronneby till Kastrup for att ta flyget till Paris. Karin & jag beslutade oss for att ta en genvag och hastarna skenade ivag, sa vi kom vilse och det hela slutade med att vi missade flyget. Alla andra som tagit ”ratt” vag hann naturligtvis. Jag hade stora bekymmer i drommen med hur jag skulle fa pa hasten pa flyget, men jag slapp ju oroa mig eftersom vi anda missade det...
Dagens Mini-uppdatering – jag har det sjukt jobbigt med att andas for narvarande, det trycker liksom uppat och jag maste sitta med stolen tillbakalutad som en annan gammal fackpamp. Skulle helst vilja slanga upp fotterna pa bordet ocksa, men ar radd att den nye da far for sig att det ar normalt beteende och lagger upp sina stinkande ocksa. Enligt internet ar Mini nu ca 40 cm och vager 1.5 kg (enligt den franska sajten ar han kortare och vager mera!!!). Jag tror han vager minst 3 med tanke pa hur manga kilo jag lagt pa mig. Vi far se nasta vecka da det ar dags for tredje ultraljudet.
Bifogar aven en bild pa Keith. Han led svart nar han sag mig, men sa ”A bet’s a bet” och drog pa sig trojan. Hans indoktrinerade 12-ariga son vagrar numera att prata med honom eftersom han anser att Keith ar en skam for familjen. Ett flertal kollegor fran olika kontor har skrivit och bett om kort pa detta historiska ogonblick.
Har ju glomt beratta – tokstollan hade lamnat kvar en bok i lagenheten nar hon flyttade – se nedan. For er, icke fransktalande, kan jag beratta att titeln ar ”Karlek, sex och fantasi – praktisk guide for att forsta och behalla sin man”. Man skulle ju kunna dra slutsatsen att boken inte ar till sa stor nytta om man tar deras forhallande som exempel. Vi kunde inte lata bli att asgarva nar vi sag titeln – och pa nagot satt forstod vi hur han kunde vara otrogen nar vi laste tipsen i boken; blanda rosvatten med honung och varm upp... smeta dittan eller datten har och dar... hang lite timjan i dorroppningen etc etc.

Keith - proud gooner?

Karlek, sex & fantasi - praktisk guide for att forsta och behalla sin man



Inga kommentarer: