måndag 17 november 2008

Oj, vad fort helgen gick!

Mandag igen... och ca 6-7 arbetsveckor kvar innan mammaledighet (om doktorn later mig jobba sa lange, vilket jag verkligen hoppas!). Jag kan inte saga annat an att jag langtar! Jag vet att det inte bara ar semester att vara hemma med barn – jag var ju trots allt au pair at en 2-manaders bebis – men a andra sidan sa gor inte bebben nagra ansprak pa att vara mogen, maktig och fett tjanande kollega samtidigt som han beter sig som en tjurig, utnyttjande barnunge. Bebisen utger sig inte for att vara nagot annat an han verkligen ar. Jag fick forvarkar av en kollegas mail idag. Det blev lite for mycket nar han skulle lagga sig vad och hur han tyckte jag skulle gora inom mitt expertomrade som han over huvud taget inte har nagon koll pa (han = en saljare som var en harsman fran att fa sparken for ett ar sen men som av nagon outgrundlig anledning fortfarande lyckats halla sig kvar). Jag gillar min nya, rakare gravidattityd och kanner mig lite som Grynet ”Ta ingen skit”. Jag lovar, det funkar och jag har fatt nyvunnen respekt (eller sa ar de radda och haller sig pa mattan av den anledningen).

Min nye kollega ar pa kurs denna vecka och nu kommer vi riktigt bra overens. Han har liksom softat lite och slappt "jag ar kung"grejen. Har val kanske forstatt att det inte var sa latt som han trodde. Hur som helst sa kom han forbi och pratade lite efter lunchen. Han hade tydligen rakat i luven med en annan kollega pa kursen (!) och jag sa "du ar bra pa att skaffa kompisar..."... Han svarade att det var lite hans problem att han forsoker, men har svart for att vara mjuk i borjan.

Helgen var bra – solen sken och sken, men vi var saklart mest inomhus och pysslade. Nu har jag tagit bort tejpen efter att badrummet malats klart, nytt silikon ar lagt i fogarna och sovrummet ar malat. Dessutom stadade vi ”overvaningen” och gjorde iordning en mysig sovhorna at foraldrarna. Jag hann ga och klippa mig hos min frisor som har tva supersota shar-pei-hundar (sana som har for mycket pals liksom) och sen var jag ute och at middag med Camilla pa lordagkvallen for att hanga lite och for att fira hennes fodelsedag. Det var supermysigt och vi var pa en riktigt schysst restaurang. Mmm...

Jag har skrivit inkopslista for grejer som behovs till lagenheten infor foraldraankomsten; frukostar, luncher och middagar. Har borjat gora ett arbetsschema at dem samt en ipod-playlista med musik som de kan lyssna pa – naturligtvis lite uppatmusik sa de kan jazza, samba och salsa sig genom spackling, gardinsyning och malning.

Har som vanligt suttit ute och atit pa lunchen, skont! Behovde inte ens nagon extra kofta idag. Hoppas att vadret haller i sig ett par dagar till!

Louise - en av vovvarna hos min frisor



1 kommentar:

Anonym sa...

låter inte helt fel med ett liv på rivvan : )

kram maria