tisdag 26 maj 2009

Gävlebröllop och Linköpingsbesök

Oj vad många dagar det har gått sedan jag uppdaterade sist! Fler dagar än när jag var på BB och Noah kom till världen faktiskt.

Det har hänt en hel massa sen sist. Mamma och pappa kom till Stockholm på torsdagen och vi åt en lyxig middag på Fryxell. På fredagen blev det ett snabbt besök på stan för min del innan jag fortsatte till Gävle. Noah stannade hos sina morföraldrar och var nog lycklig över det, för så mycket uppmärksamhet han fått under helgen har han nog inte fått av mig sen han föddes...

Fredagkvällen i Gävle bestod av restaurangbesök, vin och massa prat och mys. Det var så himla kul att träffa en hel drös med vänner och alla var helladdade inför lördagens bröllop. Det blev inte så himla mycket sömn eftersom vi sov tre i vårt lilla rum, men vi hade supermysigt.

Efter frukost på morgonen slöade jag lite innan det blev dags att göra sig iordning inför kvällen. I vanlig ordning blev det lite stress att hinna klart. Tidsoptimism... Vi for båt till den lilla kyrkan i solskenet och vigseln var hur fin som helst. David och Marina var så vackra och såg så lyckliga ut. Tårarna rann såklart på mig - särskilt när jag såg Maria som satt alldeles intill... hon höll inte heller tillbaka sina tårar. Malins tal var något utöver det vanliga och tur att jag hade vattenfast mascara (och en hel del andra med mig) för det var så fantastiskt fint och känslosamt. Wow!

Efter lite åska och regn var vi tillbaka vid hotellet där middagen fixades. Där blev det skumpa i solen som återigen sken. Middagen var toppen och maten alldeles utmärkt. Under pausen mitt under middagen fick vi också se regnbågen. Mycket bra arrangerat tycker jag!

Efter middagen blev det rejält party och massa dans, mera skumpa och annat gott. Alla öste som bara den! När musiken stängdes av framåt tretiden fortsatte några nattpigga människor (däribland undertecknad) såklart på efterfest. Det blev en annorlunda efterfest där vissa uppträdde i kalsonger, t-shirts, strumpor och skor... Vi kom i säng vid kvart i fem och sov ett par timmar. Jag vaknade vid åttasnåret och kunde inte somna om. Typiskt!

Jag liftade till Stockholm efter brunchen och packade där om väskan för att fortsätta med Linköping som mål tillsammans med mamma, pappa och Noah. Väl framme möttes vi av morbror och moster med respektive, mormor och morfar. Middag och mys stod på programmet och jag kan väl säga att jag var mer än helt slut. Det var ju iallafall bra att Noah var på topp, att jag hade ett gäng barnvakter och att han underhöll dem alla med en massa leenden och skratt.

Igår träffade vi faster Marianne och Hans, mormor och morfar och Lars och Ann-Mari. På kvällen tog jag en liten promenad i Linköping innan jag kröp i säng med en god bok. Härligt!! Idag har vi hunnit med en lägenhetsvisning, lunch hos mormor och morfar innan vi for tillbaka hem till Stockholm.

Vad skönt det är att vara "hemma" igen, även om jag villigt måste erkänna att jag har haft sååå himla roligt och mysigt. Noah blev jätteglad när han fick syn på Åsa och Henrik. Han hade kanske längtat lite efter dem också? Skönt att jag har ett par veckor kvar i Stockholm så jag hinner träffa alla goa vänner ännu några gånger innan vi far hem. Jag längtar en hel del efter Janne, men han kommer ju om drygt en vecka. Så länge får jag skypa med honom och gosa med Noah. Det funkar ju ganska bra det också.

Bilder kommer senare då jag inte laddat ner några ännu får det vänta litegrann.

Inga kommentarer: