söndag 3 maj 2009

Tvadagarsuppdatering + bilder

Det bidde ingen blogg igar... Asa och jag kom hem ganska sent, eller snarare tidigt (kvart over fyra) efter att ha dansat, dansat, dansat. Och druckit nagra drinkar.

Igar pa morgonen gick vi till marknaden, jag och Asa, medan Janne for till Carrefour och Henrik var ute och promenerade i den gassande solen. Nar vi hade lastat av det vi kopt gick Henrik och Asa och lade sig pa en lyxstrand medan jag hade stora forhoppningar om att fa vila eftersom Noah varit stokig natten innan. Fel, fel, fel. Han var pa toppenhumor dock, aven om jag kan avsloja att sinnesstamningen var helt annan hos mig. Jag spenderade dagen med att forsoka underhalla den lille, lagade tva olika sorters soppor och tittade ut pa solen som sken utanfor och tyckte lite synd om mig sjalv som varken fick sova eller sola.

Klockan kvart over sex kom Marianne, Marc & Julia enligt inbjudan fran Noah. Champagnefest for faddrarna stod pa programmet. Enda problemet var val bara att vi inte var riktigt klara... men det ordnade till sig och vi fick var alskade champagne och jordgubbar. Sen gjorde vi crepes - med allt fran lax, stenbitsrom, graslok till salami, chorizo, roquefort, gorgonzola och chevre. Avslutningsvis fick sota crepes - med sylt, nutella, socker eller andra goda saker. Mums! Naturligtvis, enligt Bretagne-sed sa drack vi cider till.

Sedan gick vi alltsa ut, Asa och jag. I finfin form! Och saklart hade vi superroligt, skrattade massor, pratade massor och dansade annu mera. Sa fick vi saklart var dos av harliga komplimanger som sig bor pa Rivieran.

Idag har jag varit helt slut. Noah sov daligt pa natten och Janne var helt slut nar jag val kom hem, sa jag tog over och fick inte manga timmars somn under natten. Pa formiddagen fick jag dock sova lite med Noah bredvid och nar han vaknade tog Asa hand om honom sa jag fick sova vidare. Himmelriket! De tva lekte pa terrassen, Noah under ett stort parasoll och Asa pa en solstol. Harligt!
Killarna var ute och cyklade 63 kilometer tillsammans med Fater och kom hem med trotta ben. Nu ska vi ata god middag, fixad av Engssons (Asa och Henrik). Jag ar hungrig som en varg!


Nedan nagra bilder fran helgens bravader...

Skrutto


La famiglia


Henrik + nojd Noah i Baby Bjorn


Blommor fran Cia -naturligtvis bredvid champagne


Noah och Henrik





Noah tillsammans med sin alsklings-Asa










Godparents







Sahar roligt hade vi pa Baoli












Och dansade










Och dansade lite till...


Och pussades saklart. Men bara med varandra!











a

Inga kommentarer: